Representing from Life in Seventeenth-century Italy
Sorozatcím: Visual and Material Culture, 1300-1700;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 42.99
-
20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
- Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 538 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. december 1.
- ISBN 9781041185369
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem252 oldal
- Méret 246x174 mm
- Nyelv angol 700
Kategóriák
Rövid leírás:
This book focuses on artists who practiced depicting 'from life' in Italy, both native Italians and migrants from northern Europe. Works by artists ranging from Caravaggio to Claude Lorrain, Pieter van Laer to Jacques Callot, reveal new aspects of their artistic practice and its critical implications.
TöbbHosszú leírás:
In drawing or painting from live models and real landscapes, more was at stake for artists in early modern Italy than achieving greater naturalism. To work with the model in front of your eyes, and to retain their identity in the finished work of art, had an impact on concepts of artistry and authorship, the authority of the image as a source of knowledge, the boundaries between repetition and invention, and even the relation of images to words. This book focuses on artists who worked in Italy, both native Italians and migrants from northern Europe. The practice of depicting from life became a self-conscious departure from the norms of Italian arts. In the context of court culture in Rome and Florence, works by artists ranging from Caravaggio to Claude Lorrain, Pieter van Laer to Jacques Callot, reveal new aspects of their artistic practice and its critical implications.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction: Depicting from Life, Chapter 1. Caravaggio's Physiognomy, Chapter 2. Jacques Callot, Drawing Dal Vivo around 1620: Commerce in Florence, Piracy on the High Seas, Chapter 3. Jacques Callot's Capricci di varie figure (1617): The Allusive Imagery of the Everyday, Represented 'from Life' and Emulating a Text, Chapter 4. The Motif of the Shooting Man, and Capturing the Urban Scene: Claude Lorrain and the Bamboccianti, Chapter 5. The Absent Eyewitness:the Revolt of Masaniello and Depiction Dal Vivo in the Middle of the Seventeenth Century, Conclusion, Index
Több