• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Performing Arts and Gender in Postcolonial Western Uganda

    Performing Arts and Gender in Postcolonial Western Uganda by Cimardi, Linda;

    Sorozatcím: Eastman/Rochester Studies Ethnomusicology; 14;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 26.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        12 894 Ft (12 280 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 579 Ft off)
      • Kedvezményes ár 10 315 Ft (9 824 Ft + 5% áfa)

    12 894 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Boydell & Brewer Ltd
    • Megjelenés dátuma 2025. augusztus 19.
    • Kötetek száma Print PDF

    • ISBN 9781648250729
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem302 oldal
    • Méret 228.6x152.4 mm
    • Súly 666 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 12 music exx. and 36 b/w illus.
    • 688

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Focusing on runyege, the main traditional performance genre of the Banyoro and Batooro people, this book explores the entanglement of traditional music, dance, and theater with gender and postcolonialism in Western Uganda.

    Több

    Hosszú leírás:

    Focusing on runyege, the main traditional performance genre of the Banyoro and Batooro people, this book explores the entanglement of traditional music, dance, and theater with gender and postcolonialism in Western Uganda. Drawing on archival research and extensive fieldwork in the regions of Bunyoro and Tooro, Linda Cimardi examines the connection between traditional performing arts and gender in western Uganda. The book focuses on runyege, the main genre of the Banyoro and Batooro people, exploring its different components of singing, instrument playing, dancing, and acting and identifying their complex relationships to gender models and expressions. Today mainly performed at Ugandan school festivals and by semiprofessional ensembles, repertoires like runyege adhere to stage conventions that have developed over several decades. Some of these conventions are powerful devices allowing the actors involved (performers, teachers, students, adjudicators, and audiences) to collectively shape an image of local culture grounded in a gender binary that is perceived as traditional. At the same time, stage conventions are exploited by some performers to negotiate their gender identities and expressions in unconventional ways, thus challenging hegemonic gender models. Moving between analysis of historical recordings, oral accounts, and present-day fieldwork data and experiences, the book engages in a comprehensive analysis of the postcolonial entanglement of arts and gender. Audio and video recordings presented in the book can be accessed on the book's companion website, http://hdl.handle.net/1802/37373.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    "List of Illustrations Foreword by Samuel Kahunde Acknowledgments Note on Language Note on the Musical Examples Note on Online Audio and Video Material Prelude: Encountering Local Culture in Western Uganda Introduction: Approaching Gender and Performing Arts in Bunyoro and Tooro 1. ""Traditional Dance Preserves Culture and Shows People How to Behave"": Runyege, MDD, and Gender 2. Singing Marriage, Runyege, and Labor 3. ""Women Aren't Supposed to"": Instrument Playing in the Past and Today 4. Shaking the Hips, Stamping the Feet: The Runyege Dance 5. Narrating and Representing Local Culture: Theater in Songs and Dances 6. Trans-Performing and Morality in Cultural Groups Postlude: Gendering Culture Appendix I. Glossary of Terms in Runyoro-Rutooro Appendix II. Historical Recordings from Bunyoro and Tooro Author's Interviews References Index"

    Több