
Painters’ Playbooks in the Art Market of Early Modern Amsterdam
Sorozatcím: Studies in Early Modernity in The Netherlands; 5;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 133.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 6 354 Ft off)
- Kedvezményes ár 57 187 Ft (54 464 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
63 540 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. október 24.
- ISBN 9789048564514
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem372 oldal
- Méret 240x170 mm
- Súly 666 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 25 Illustrations, black & white; 71 Illustrations, color 700
Kategóriák
Rövid leírás:
Painters’ Playbooks introduces an innovative socio-spatial approach, shedding light on the artistic development in seventeenth-century Amsterdam. By synthesizing various historical sources digitally, this book delves into artists’ collective behaviours discernible in their location choices, social relations, and use of house interiors.
TöbbHosszú leírás:
The art market in seventeenth-century Amsterdam is renowned as a competitive, multi-layered arena where diverse artists catered to a broad and varied clientele. How did this intricate market function? How did individual painters navigate this system, making business and artistic decisions that eventually gave shape to the so-called ‘Golden Age’ of Dutch art? Existing economic and art historical methodologies have fallen short of providing holistic explanations. Painters’ Playbooks introduces an innovative socio-spatial approach, using digital methods to examine the art market, shedding light on the artistic development in seventeenth-century Amsterdam. By synthesizing various historical sources digitally, this book delves into artists’ collective behaviours – or the ‘playbooks’ – discernible in their location choices, social relations, and use of house interiors. Analysing historical data through a socio-spatial lens, this book illustrates how the changes in artists’ playbooks not only shaped the multi-layered market structure but also influenced artistic innovation in seventeenth-century Amsterdam.
TöbbTartalomjegyzék:
Acknowledgements, List of Figures, Chapter 1: Introduction Chapter 2: Painters at Home Chapter 3: 1585-1610 Chapter 4: 1610-1630 Chapter 5: 1630-1650 Chapter 6: 1650-1670 Chapter 7: 1670–1700 Conclusion The early modern art market as a socio-spatial phenomenon, Appendix I: Data and sources Appendix II: Deep mapping methodology, Appendix III: Spatial arrangement of art dealers’ homes, Cumulative Bibliography, Index.
Több