• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • On the Success of Failure: A Reassessment of the Effects of Retention in the Primary School Grades

    On the Success of Failure by Alexander, Karl L.; Entwisle, Doris R.; Dauber, Susan L.;

    A Reassessment of the Effects of Retention in the Primary School Grades

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 36.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        18 720 Ft (17 829 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 744 Ft off)
      • Kedvezményes ár 14 976 Ft (14 263 Ft + 5% áfa)

    18 720 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 2, Revised
    • Kiadó Cambridge University Press
    • Megjelenés dátuma 2002. december 19.

    • ISBN 9780521793971
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem326 oldal
    • Méret 228x152x19 mm
    • Súly 442 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 11 b/w illus. 41 tables
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    On the Success of Failure examines the practice of grade retention in elementary schools.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book is about the practice of grade retention in elementary school, a particularly vexing problem in urban school systems, where upward of half the students may repeat a grade. On the Success of Failure addresses whether repeating a grade is helpful or harmful when children are not keeping up. It describes the school context of retention and evaluates its consequences by tracking the experiences of a large, representative sample of Baltimore school children from first grade through high school. In addition to evaluating the consequences of retention, the book describes the cohort's dispersion along many different educational pathways from first grade through middle school, the articulation of retention with other forms of educational tracking (like reading group placements in the early primary grades and course-level assignments in middle school), and repeaters' academic and school adjustment problems before they were held back.

    Praise for the first edition: 'This is the first book I have seen that sheds light on the failed social promotion reform. This well researched book intersects with reality and will be enthusiastically embraced by parents, teachers, and principals.' Jim Grant, Executive Director, Society for Developmental Education

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Preface to the second edition; 1. Grade retention: lingering questions; 2. Research on grade repetition: strong opinions, weak evidence; 3. Retainees in the 'beginning school study'; 4. Children's pathways through the elementary and middle school years: retention+; 5. Characteristics and competencies of repeaters: who is held back?; 6. Achievement scores before and after retention; 7. Adjusted achievement comparisons: the need for controlled comparisons and the multiple-regression approach; 8. Academic performance as judged by teachers: report card marks before and after retention; 9. The stigma of retention; 10. Retention in the broader context of elementary and middle school tracking; 11. Dropout in relation to grade retention; 12. The retention puzzle: problem, solution, or signal?; Appendix: authors meet critics, belatedly.

    Több