
Abstract Art in the Late Twentieth Century
Sorozatcím: Contemporary Artists and their Critics;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 24.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 429 Ft off)
- Kedvezményes ár 9 717 Ft (9 254 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
12 146 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2002. január 24.
- ISBN 9780521004534
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem236 oldal
- Méret 229x154x15 mm
- Súly 393 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 12 b/w illus. 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Essays that trace the critical issues surrounding abstract painting's contribution to modern art.
TöbbHosszú leírás:
By the middle of the 20th century, abstraction was the accepted language of art as practiced by painters and articulated by critics, who began to investigate its historical and theoretical dimensions. Abstract Art in the Late Twentieth Century includes seminal essays on abstract painting by eleven of its most incisive critics and written over four decades, between 1960 and 2000. Tracing the post-Greenbergian development of such critical issues as hard-edge painting, deductive and serial structure, monochrome abstraction, the psychological analogy, regionalism, and the 'death of painting' in post-modernism, they examine works by Ad Reinhardt, Frank Stella, Brice Marden, Sherrie Levine, and Gerhard Richter, among others. The introduction and commentary by Frances Colpitt situates the essays historically and examines their philosophical sources and influences, from formalism and phenomenology, to structuralism and poststructuralism. What emerges is a coherent and optimistic picture of abstract painting, the definitive contribution of modern art.
'Absorbing and illuminating collection of essays - should appeal to all scholars of contemporary art.' de Arte
Tartalomjegyzék:
Introduction; 1. Four abstract Classicists Jules Langsner; 2. Literalism and abstraction: Frank Stella's retrospective at the Modern Philip Leider; 3. Serial imagery John Coplans; 4. The silent art Lucy R. Lippard; 5. After the ultimate Gr&&&233;goire M&&&252;ller; 6. Marden, Novros, Rothko: painting in the age of actuality Sheldon Nodelman; 7. The end of a painting Douglas Crimp; 8. Signs taken for wonders Hal Foster; 9. The current state of nonrepresentation Jeremy Gilbert-Rolfe; 10. The abstract self-object Donald Kuspit; 11. Once removed from what? David Pagel; 12. Systems of opinion: abstract painting since 1959 Frances Colpitt.
Több