
Mughal and Rajput Painting
Sorozatcím: The New Cambridge History of India;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 94.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 9 515 Ft off)
- Kedvezményes ár 38 059 Ft (36 246 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
47 573 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 1992. szeptember 24.
- ISBN 9780521400275
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem302 oldal
- Méret 244x170x17 mm
- Súly 680 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
In this richly illustrated book, Dr Milo Beach shows how Mughal patronage of the arts was incessant and radically innovative for the Indian context.
TöbbHosszú leírás:
The Mughals - descendants of Timur and Genghiz Khan with strong cultural ties to the Persian world - seized political power in north India in 1526 and became the most important artistically active Muslim dynasty on the subcontinent. In this richly illustrated book, Dr Milo Beach shows how, between 1555 and 1630 in particular, Mughal patronage of the arts was incessant and radically innovative for the Indian context. The author reveals how Mughal painting was defined by the styles popular at the imperial court, whereas Pajput painting consisted of many local court styles, corresponding to the various Hindu kingdoms, each with different tastes and artistic inspirations. By reproducing nearly 200 examples in this study, Milo Beach traces the interplay of the traditions of Mughal and Rajput painting from the sixteenth to nineteenth centuries. He demonstrates the tolerance each showed towards outside influence and change and thus helps to define a uniquely Indian attitude towards the arts.
"Beach's work is a sumptuous survey of the history of this long tradition....The strengths of the work lie in Beach's expertise, diligent research, and perceptive insights into the particular origins and peculiar techniques, as well as in the 195 plates (16 of them in color.) Indispensable for South Asia collections and equally valuable for the cognoscenti." Choice
Tartalomjegyzék:
List of illustrations; General editor's preface; Preface; Introduction; 1. Painting in North India before 1540; 2. 1540-80: painting at Muslim courts; 3. 1580-1600: the new imperial style and its impact; 4. 1600-60: Mughal painting and the rise of local workshops; 5. 1600-1700: the growth of local styles; 6. 1700-1800: the dominance of Rajput painting; 7. 1800-58: traditionalism and new influences; Appendix; Bibliographical essay; Index.
Több