• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Music, Modernity, and the Global Imagination: South Africa and the West

    Music, Modernity, and the Global Imagination by Erlmann, Veit;

    South Africa and the West

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 200.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        95 550 Ft (91 000 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 9 555 Ft off)
      • Kedvezményes ár 85 995 Ft (81 900 Ft + 5% áfa)

    95 550 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó OUP USA
    • Megjelenés dátuma 1999. július 29.

    • ISBN 9780195123678
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem320 oldal
    • Méret 231x157x30 mm
    • Súly 658 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 19 halftones, 31 line drawings
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    How do Western images of Africa and African representations of the West mirror each other? In this study, Veit Erlmann seeks to illuminate the complex issues involved in the making of modern identities in Africa, Europe, and the United States, through an examination of two striking episodes in the history of black South African music: the tours of two black South African choirs in England and America in the 1890s, and a series of engagements with the international music industry by South Africa's premier choral group Ladysmith Black Mambazo after the release of Paul Simon's Graceland album in 1986.

    Több

    Hosszú leírás:

    How do Western images of Africa and African representations of the West mirror each other? In this study, Veit Erlmann seeks to illuminate the complex issues involved in the making of modern identities in Africa, Europe, and the United States, through an examination of two striking episodes in the history of black South African music: the tours of two black South African choirs in England and America in the 1890s, and a series of engagements with the international music industry by South Africa's premier choral group Ladysmith Black Mambazo after the release of Paul Simon's Graceland album in 1986.

    Erlmann's singular achievement lies in his ability to bring various cultural signs (such as microscopic details) into contact with international phenomena (such as the flows of global capital) and to examine their interaction critically ... offers fascinating historical accounts of various specific cultural phenomena ... Erlmann's capacity to sustain numerous methodological dimensions is impressive and wide-ranging. This alone makes Music, Modernity and the Global Imagination and exemplary contribution to the field of ethnomusicology.

    Több
    0