The Oxford History of Western Music: Volume 4: Music in the Early Twentieth Century
The Oxford History of Western Music
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 107.50
-
51 358 Ft (48 912 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 5 136 Ft off)
- Kedvezményes ár 46 222 Ft (44 021 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
51 358 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma és címe :Volume 4: Music in the Early Twentieth Century
- Kiadó OUP USA
- Megjelenés dátuma 2011. december 8.
- ISBN 9780199842179
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem880 oldal
- Méret 187x260x52 mm
- Súly 1701 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Music in the Early Twentieth Century, the fourth volume in Richard Taruskin's history, looks at the first half of the twentieth century, from the beginnings of Modernism in the last decade of the nineteenth century right up to the end of World War II. Taruskin discusses modernism in Germany and France as reflected in the work of Mahler, Strauss, Satie, and Debussy, the modern ballets of Stravinsky, the use of twelve-tone technique in the years following World War I, the music of Charles Ives, the influence of peasant songs on Bela Bartok, Stravinsky's neo-classical phase and the real beginnings of 20th-century music, the vision of America as seen in the works of such composers as W.C. Handy, George Gershwin, and Virgil Thomson, and the impact of totalitarianism on the works of a range of musicians from Toscanini to Shostakovich
TöbbHosszú leírás:
The universally acclaimed and award-winning Oxford History of Western Music is the eminent musicologist Richard Taruskin's provocative, erudite telling of the story of Western music from its earliest days to the present. Each book in this superlative five-volume set illuminates-through a representative sampling of masterworks-the themes, styles, and currents that give shape and direction to a significant period in the history of Western music.
Music in the Early Twentieth Century , the fourth volume in Richard Taruskin's history, looks at the first half of the twentieth century, from the beginnings of Modernism in the last decade of the nineteenth century right up to the end of World War II. Taruskin discusses modernism in Germany and France as reflected in the work of Mahler, Strauss, Satie, and Debussy, the modern ballets of Stravinsky, the use of twelve-tone technique in the years following World War I, the music of Charles Ives, the influence of peasant songs on Bela Bartok, Stravinsky's neo-classical phase and the real beginnings of 20th-century music, the vision of America as seen in the works of such composers as W.C. Handy, George Gershwin, and Virgil Thomson, and the impact of totalitarianism on the works of a range of musicians from Toscanini to Shostakovich
Richard Taruskin is professor of musicology at the University of California, Berkeley. In addition to this work, Taruskin is also the author of such books as Music in the Western World: A History in Documents (1985) , Text & Act (OUP, 1995), and Stravinsky and the Russian Traditions (1996). He is a frequent contributor to the New York Times , New Republic , and many other scholarly journals.