 
      Making Sense of Mental Health and Wellbeing in Primary Schools
A Practical Neuroscience-Based Guide
- 
          
          10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 24.99
- 
          
            11 938 Ft (11 370 Ft + 5% áfa)Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie. 
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 194 Ft off)
- Kedvezményes ár 10 745 Ft (10 233 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
11 938 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. november 26.
- ISBN 9781041002871
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem278 oldal
- Méret 246x174 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 12 Illustrations, black & white; 12 Line drawings, black & white 700
Kategóriák
Rövid leírás:
Building on the latest research in developmental neuroscience, this book provides an evidence-based, accessible and practical roadmap for those looking for more effective ways to support primary school pupils’ mental health and wellbeing. It is a must-read for primary educators, pastoral leads, mental health professionals and policy makers.
TöbbHosszú leírás:
Building on the latest research in developmental neuroscience, this book provides an evidence-based, accessible and practical roadmap for those looking for more effective ways to support primary school pupils’ mental health and wellbeing.
The guide begins by analysing current approaches before presenting a new, comprehensive framework for mental health and wellbeing curricula in primary schools. Focusing on building up mental health knowledge and key skills of children in a neuroscience-informed and age-appropriate way, the book:
- Translates key developmental processes in the mind and brain into learning outcomes, knowledge and skills with focus on Reception stage, KS1, and lower and upper KS2
- Lays out a 7-step, trauma-informed pedagogical approach for teaching mental health and wellbeing and provides a plethora of relevant activity examples
- Looks at the implementation of the curriculum framework as a whole school approach in primary schools, including its positioning within wider social contexts
- Explains key terms, with case studies and reflection opportunities throughout.
This innovative book is a must-have guide for primary school educators interested in understanding the mental health and wellbeing development of their pupils and finding research-based ways to effectively support them long-term. It is also valuable reading for pastoral leaders in schools, mental health professionals and policy makers.
TöbbTartalomjegyzék:
Acknowledgements
INTRODUCTION
Chapter 1: The What, Why and How of School Mental Health and Wellbeing
PART I: GUIDING ATTENTION
Chapter 2: EMOTIONAL AWARENESS
Chapter 3: MANAGING DISTRACTIONS
PART II: MANAGING EMOTIONS
Chapter 4: MANAGING REACTIVITY
Chapter 5: HABITUAL THOUGHTS AND EMOTIONS
Chapter 6: MANAGING RUMINATION AND WORRY
PART III: NURTURING CONNECTIONS
Chapter 7: SHARED HUMANITY
Chapter 8: CONNECTIONS
Chapter 9: MAKING A DIFFERENCE
PART IV: FINDING DIRECTION
Chapter 10: PURPOSE IN LIFE AND SELF CONCEPT
Chapter 11: IMPLEMENTING THE ATTEND FRAMEWORK
Több 
    Making Sense of Mental Health and Wellbeing in Primary Schools: A Practical Neuroscience-Based Guide
 
     
     
     
     
    