• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Making Sense of Mental Health and Wellbeing in Primary Schools: A Practical Neuroscience-Based Guide

    Making Sense of Mental Health and Wellbeing in Primary Schools by Dorjee, Dusana;

    A Practical Neuroscience-Based Guide

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 24.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        11 938 Ft (11 370 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 194 Ft off)
      • Kedvezményes ár 10 745 Ft (10 233 Ft + 5% áfa)

    11 938 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. november 26.

    • ISBN 9781041002871
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem278 oldal
    • Méret 246x174 mm
    • Súly 453 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 12 Illustrations, black & white; 12 Line drawings, black & white
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Building on the latest research in developmental neuroscience, this book provides an evidence-based, accessible and practical roadmap for those looking for more effective ways to support primary school pupils’ mental health and wellbeing. It is a must-read for primary educators, pastoral leads, mental health professionals and policy makers.

    Több

    Hosszú leírás:

    Building on the latest research in developmental neuroscience, this book provides an evidence-based, accessible and practical roadmap for those looking for more effective ways to support primary school pupils’ mental health and wellbeing.


    The guide begins by analysing current approaches before presenting a new, comprehensive framework for mental health and wellbeing curricula in primary schools. Focusing on building up mental health knowledge and key skills of children in a neuroscience-informed and age-appropriate way, the book:



    • Translates key developmental processes in the mind and brain into learning outcomes, knowledge and skills with focus on Reception stage, KS1, and lower and upper KS2

    • Lays out a 7-step, trauma-informed pedagogical approach for teaching mental health and wellbeing and provides a plethora of relevant activity examples

    • Looks at the implementation of the curriculum framework as a whole school approach in primary schools, including its positioning within wider social contexts

    • Explains key terms, with case studies and reflection opportunities throughout.


    This innovative book is a must-have guide for primary school educators interested in understanding the mental health and wellbeing development of their pupils and finding research-based ways to effectively support them long-term. It is also valuable reading for pastoral leaders in schools, mental health professionals and policy makers.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgements


    INTRODUCTION


    Chapter 1: The What, Why and How of School Mental Health and Wellbeing


    PART I: GUIDING ATTENTION


    Chapter 2:  EMOTIONAL AWARENESS


    Chapter 3: MANAGING DISTRACTIONS


    PART II: MANAGING EMOTIONS


    Chapter 4: MANAGING REACTIVITY


    Chapter 5: HABITUAL THOUGHTS AND EMOTIONS 


    Chapter 6: MANAGING RUMINATION AND WORRY


    PART III: NURTURING CONNECTIONS


    Chapter 7: SHARED HUMANITY


    Chapter 8: CONNECTIONS


    Chapter 9: MAKING A DIFFERENCE


    PART IV: FINDING DIRECTION


    Chapter 10: PURPOSE IN LIFE AND SELF CONCEPT


    Chapter 11: IMPLEMENTING THE ATTEND FRAMEWORK

    Több