• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Making Sense: Reference, Agency, and Structure in a Grammar of Multimodal Meaning

    Making Sense by Cope, Bill; Kalantzis, Mary;

    Reference, Agency, and Structure in a Grammar of Multimodal Meaning

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 114.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        57 695 Ft (54 948 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 5 770 Ft off)
      • Kedvezményes ár 51 926 Ft (49 453 Ft + 5% áfa)

    57 695 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Cambridge University Press
    • Megjelenés dátuma 2020. január 30.

    • ISBN 9781107133303
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem378 oldal
    • Méret 235x156x25 mm
    • Súly 650 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 23 b/w illus.
    • 58

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Explains the multimodal connections of text, image, space, body, sound and speech, in both old and new computer-mediated communication systems.

    Több

    Hosszú leírás:

    The phenomenon of multimodality is central to our everyday interaction. 'Hybrid' modes of communication that combine traditional uses of language with imagery, tagging, hashtags and voice-recognition tools have become the norm. Bringing together concepts of meaning and communication across a range of subject areas, including education, media studies, cultural studies, design and architecture, the authors uncover a multimodal grammar that moves away from rigid and language-centered understandings of meaning. They present the first framework for describing and analysing different forms of meaning across text, image, space, body, sound and speech. Succinct summaries of the main thinkers in the fields of language, communications and semiotics are provided alongside rich examples to illustrate the key arguments. A history of media including the genesis of digital media, Unicode, Emoji, XML and HTML, MP3 and more is covered. This book will stimulate new thinking about the nature of meaning, and life itself, and will serve practitioners and theorists alike.

    '... this is a book that could only be written by authors such as Cope and Kalantzis, who have themselves lived through the sheer breadth of the lines of development they bring to readers' attention, making connections and leaps which would in the normal, more circumscribed, business of everyday research rarely occur.' John A. Bateman, Journal of Pragmatics

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Part 0. Meaning; Part I. Reference; Part II. Agency; Part III. Structure.

    Több