• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Lexicon Exploration in English and Spanish Learners

    Lexicon Exploration in English and Spanish Learners by Jiménez Catalán, Rosa María;

    Sorozatcím: Educational Linguistics; 67;

      • 12% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 149.79
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        62 125 Ft (59 167 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 12% (cc. 7 455 Ft off)
      • Kedvezményes ár 54 670 Ft (52 067 Ft + 5% áfa)

    62 125 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Springer Nature Switzerland
    • Megjelenés dátuma 2025. szeptember 27.
    • Kötetek száma 1 pieces, Book

    • ISBN 9783031994340
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem236 oldal
    • Méret 235x155 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk XI, 236 p. 31 illus., 29 illus. in color. Illustrations, black & white
    • 699

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    "

    This book delves into psycholinguistic and cognitive aspects of lexical activation, availability, and production in English or Spanish as additional languages in classroom settings. Instead of focusing sociologically and pedagogically on lexical availability, this collective work adopts a cognitive approach. Ten studies, conducted by experienced researchers, employ a uniform methodology based on lexical availability tests in classroom contexts. Notably, each study permits learners to produce as many responses as possible within two minutes, revealing common associations and network patterns in lexical production.

    The book is innovative not only in providing cognitive data from Spanish learners of English, but also from Greek, Polish, and North American learners of Spanish, expanding the scope beyond traditional research on word associations. While acknowledging the pioneering work in word associations among French and English learners, this book distinguishes itself by using lexical availability tests to explore word associations and networks in the mental lexicon of English or Spanish learners in classroom contexts. Notably, it offers lexical data from children and adolescents learning English in primary or secondary schools, as well as Spanish learners in high school and university settings, filling a gap in research on younger learners and languages other than English. The book addresses the need for empirical data on the mental lexicon of English or Spanish learners, particularly in primary or secondary classrooms, a scarcely investigated educational context.

    "

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Part I. Key Concepts, Methods and Tools in the Study of Learners’ Mental Lexicon in Additional Languages.- Chapter 1. Semantic Fluency in Additional Languages.- Chapter 2. Tools and resources for lexical availability research.- Part II. Exploring the Mental Lexicon of Learners of English as a Foreign Language.- Chapter 3. Comparing L2 and L3 EFL Learners’ Lexical-Semantic Fluency in Taxonomic, Emotional and Experiential Categories.- Chapter 4. Mental Representation of Culture in the Available Lexicon of English learners.- Chapter 5. Comparing Children’s and Adolescents’ Prototypical Word Associations in English as a Foreign Language.- Chapter 6. Creative L2 Learners’ Use of Clustering and Switching in L2 Fluency Performance.- Part III. Exploring the mental lexicon of learners of Spanish as a second/foreign language.- Chapter 7. Exploring the Structure of Semantic Networks in Spanish as a Foreign Language.- Chapter 8. Semantic search strategies in native and foreign language retrieval: A study of Greek learners of Spanish.- Chapter 9. Word Associations and Semantic Relations in the Available Lexicon of Polish Students Learners of Spanish as a Foreign Language.- Chapter 10. Word Associations and Semantic Relationships in the Lexical Availability of learners of Spanish as a Foreign Language.

    Több