Knowledge, Information, and Business Education in the British Atlantic World, 1620–1760
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 99.00
-
47 297 Ft (45 045 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 730 Ft off)
- Kedvezményes ár 42 568 Ft (40 541 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
47 297 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: Várható beérkezés: 2026. január vége.
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP Oxford
- Megjelenés dátuma 2025. március 19.
- ISBN 9780198926795
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem288 oldal
- Méret 240x165x20 mm
- Súly 628 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 15 colour illustrations 646
Kategóriák
Rövid leírás:
This book explores how merchants and other commercial agents learned about business in the early modern British Atlantic World, considering how they gathered knowledge and then dispersed, stored, and used this information.
TöbbHosszú leírás:
Accurate information is essential to successful business activity. The early modern period saw an increase in printed commercial information, including newspapers, printed exchange rates, and educational texts--part of the 'print revolution' that permeated all aspects of the early modern world. Rather than relying on externally-produced printed works, commercial agents retained agency in creating and sharing their own business and educational information, which was shared in other forms and prioritised and valued over printed material.
This book explores the ways that merchants and other commercial agents learned about business in the early modern British Atlantic World. It considers how they acquired, dispersed, stored, and used information, as well as considering their contribution to creating and shaping that information. Prioritising a wide range of manuscript material held in disparate collections, including merchants' correspondence, letter-books, notebooks, family papers, exercise books, and ships' logs, Talbott explores the ways that knowledge, information, and business education was created, circulated, and used in the early modern British Atlantic World. It offers a new perspective on the exchange of business information in a period dominated by discussions of print, prioritising manuscript and oral forms of exchange. In doing so, it presents a more holistic account of the ways that networks of knowledge operated in early modern business, centralising the creation, circulation, and use of business information specifically by those individuals most involved in--and most affected by--its production.