• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Information Literacy Through Theory

    Information Literacy Through Theory by Hicks, Alison; Lloyd, Annemaree; Pilerot, Ola;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 110.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        52 552 Ft (50 050 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 5 255 Ft off)
      • Kedvezményes ár 47 297 Ft (45 045 Ft + 5% áfa)

    52 552 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    Information Literacy Through Theory provides an approachable introduction to theory development and use within information literacy research. This book will provide a focal point for researchers, practitioners and students interested in the creation and advancement of conceptually rich information literacy research and practice.

    Több

    Hosszú leírás:

    Information literacy research is growing in importance, as evidenced by the steady increase in dissertations and research papers in this area. However, significant theoretical gaps remain.


    Information Literacy Through Theory provides an approachable introduction to theory development and use within information literacy research. It provides a space for key theorists in the field to discuss, interrogate and reflect on the applicability of theory within information literacy research, as well as the implications for this work within a variety of contexts. Each chapter considers a particular theory as its focal point, from information literacy and the social to information literacy through an equity mindset, and unpacks what assumptions the theory makes about key concepts and the ways in which the theory enables or constrains our understanding of information literacy.


    This book will provide a focal point for researchers, practitioners and students interested in the creation and advancement of conceptually rich information literacy research and practice.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Introduction: Themes, Patterns and Connections 2. Democracy and Information Literacy 3. Information Literacy and the Social: Applying a Practice Theory View to Information Literacy 4. Information Literacy in a Nexus of Practice: a Mediated Discourse Perspective 5. The Radical and the Radioactive: Grasping the Roots of Theoretically Informed Praxis in Brazilian Studies on Critical Information Literacy 6. Locating Information Literacy Within Discursive Encounters: A Conversation with Positioning Theory 7. Plural Agonistics Johanna 8. Critical Literacy and Critical Design 9. Information literacy through an equity mindset 10. Sociomateriality 11. Surfacing the body: Embodiment, Site and Source 12. Variation Theory : Researching Information Literacy Through the Lens of Learning 13. Information Literacy: What Consciousness and Cognition Can Teach Us 14. Information Literacy Theorised Through Institutional Ethnography 15. Conclusion: Alerting us to Difference

    Több