ISBN13: | 9781783305902 |
ISBN10: | 1783305908 |
Kötéstípus: | Keménykötés |
Terjedelem: | 272 oldal |
Méret: | 234x156 mm |
Nyelv: | angol |
660 |
Referensz kiadványok, szótárak
Könyvtár és információtudomány általában
Könyvtár és információmenedzsment
Könyvtárautomatizálás, információfeldolgozás
A számítástudomány elmélete, a számítástechnika általában
További könyvek a nyelvészet területén
Internetes szolgálatások (online vásárlás, bankolás)
További könyvek a számítástechnika területén
Referensz kiadványok, szótárak (karitatív célú kampány)
Könyvtár és információtudomány általában (karitatív célú kampány)
Könyvtár és információmenedzsment (karitatív célú kampány)
Könyvtárautomatizálás, információfeldolgozás (karitatív célú kampány)
A számítástudomány elmélete, a számítástechnika általában (karitatív célú kampány)
További könyvek a nyelvészet területén (karitatív célú kampány)
Internetes szolgálatások (online vásárlás, bankolás) (karitatív célú kampány)
További könyvek a számítástechnika területén (karitatív célú kampány)
Information Literacy Through Theory
GBP 110.00
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Information Literacy Through Theory provides an approachable introduction to theory development and use within information literacy research. This book will provide a focal point for researchers, practitioners and students interested in the creation and advancement of conceptually rich information literacy research and practice.
Information literacy research is growing in importance, as evidenced by the steady increase in dissertations and research papers in this area. However, significant theoretical gaps remain.
Information Literacy Through Theory provides an approachable introduction to theory development and use within information literacy research. It provides a space for key theorists in the field to discuss, interrogate and reflect on the applicability of theory within information literacy research, as well as the implications for this work within a variety of contexts. Each chapter considers a particular theory as its focal point, from information literacy and the social to information literacy through an equity mindset, and unpacks what assumptions the theory makes about key concepts and the ways in which the theory enables or constrains our understanding of information literacy.
This book will provide a focal point for researchers, practitioners and students interested in the creation and advancement of conceptually rich information literacy research and practice.
1. Introduction: Themes, Patterns and Connections 2. Democracy and Information Literacy 3. Information Literacy and the Social: Applying a Practice Theory View to Information Literacy 4. Information Literacy in a Nexus of Practice: a Mediated Discourse Perspective 5. The Radical and the Radioactive: Grasping the Roots of Theoretically Informed Praxis in Brazilian Studies on Critical Information Literacy 6. Locating Information Literacy Within Discursive Encounters: A Conversation with Positioning Theory 7. Plural Agonistics Johanna 8. Critical Literacy and Critical Design 9. Information literacy through an equity mindset 10. Sociomateriality 11. Surfacing the body: Embodiment, Site and Source 12. Variation Theory : Researching Information Literacy Through the Lens of Learning 13. Information Literacy: What Consciousness and Cognition Can Teach Us 14. Information Literacy Theorised Through Institutional Ethnography 15. Conclusion: Alerting us to Difference