
Information Dynamics in Virtual Worlds
Gaming and Beyond
Sorozatcím: Chandos Information Professional Series;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 61.95
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 628 Ft off)
- Kedvezményes ár 23 651 Ft (22 524 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
26 279 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Chandos Publishing
- Megjelenés dátuma 2011. június 15.
- ISBN 9781843346418
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem216 oldal
- Méret 233x155 mm
- Súly 390 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
Presents a broad examination of the nature of virtual worlds and the potential they provide in managing and expressing information practices through that medium, grounding information professionals and students of new media in the fundamental elements of virtual worlds and online gaming. The book details the practical issues in finding and using information in virtual environments and presents a general theory of librarianship as it relates to virtual gaming worlds. It is encompassed by a set of best practice methods that libraries can effectively execute in their own environments, meeting the needs of this new generation of library user, and explores ways in which information literacy can be approached in virtual worlds. Final chapters examine how conventional information evaluation skills work falls short in virtual worlds online.
TöbbTartalomjegyzék:
Dedication
Acknowledgements
About the Author
Introduction
Part I: Virtual Ontologies
Chapter 1: Mapping virtual worlds
Abstract
Theory v. reality
Our theoretical moorings
Hyperreality
Globalization
Gender and queering
Actor-Network Theory
Intertextuality
Transhumanism
Spaces and how to move in them
Running in virtual spacetime
Money moves worlds
Some definitions
Chapter 2: Types of virtual worlds
Abstract
Games
Gametypes
Perspective, aesthetics, clickiness
Non-games
Chapter 3: N00bz inworld
Abstract
Gendered initiation
Stories and tasks
Floating World, Active World: Islands in the Net
Back to initiation
Help from the man
Symbols of passage
Chapter 4: Inworld info desks: information initiation
Abstract:
Official Stuff
The unofficial stuff
Wikis and forums
Fan pages, Blog posts, Newsgroups
Further discussion
Chapter 5: Info service inworld: how to practice info services in virtual worlds
Abstract:
Let's talk about librarians first
Inworld library attributes
Real skills for real patrons?
Who is the community? Who are the patrons?
Where to lurk
Viral you
Linden, Turing, and Kempelen's Turk
Part II: Time Inworld
Introduction
Chapter 6: Hungry Ghosts in Second Life
Abstract:
Deep and dark
Official signage
Academically speaking
No action
Public, as in Tammanial Hall
I'm a Mac. And I'm a PC
Real Life again
Chapter 7: After virtual worlds
Abstract:
Thumbing into new turf
Chapter 8: Conclusions
Appendix I: SL librarianship
Appendix II: TOS
Bibliography
Index
Több