• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Indie Games in the Digital Age

    Indie Games in the Digital Age by Clarke, M.J.; Wang, Cynthia;

    Sorozatcím: Approaches to Digital Game Studies;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 29.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        15 177 Ft (14 455 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 035 Ft off)
      • Discounted price 12 142 Ft (11 564 Ft + 5% áfa)

    15 177 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Hosszú leírás:

    A host of digital affordances, including reduced cost production tools, open distribution platforms, and ubiquitous connectivity, have engendered the growth of indie games among makers and users, forcing critics to reconsider the question of who makes games and why. Taking seriously this new mode of cultural produciton compells analysts to reconsider the blurred boundaries and relations of makers, users and texts as well as their respective relationship to cultural power and hierarchy. The contributions to Indie Games in the Digital Age consider these questions and examine a series of firms, makers, games and scenes, ranging from giants like Nintendo and Microsoft to grassroots games like Cards Against Humanity and Stardew Valley, to chart more precisely the productive and instructive disruption that this new site of cultural production offers.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Introduction
    M.J. Clarke (Cal State LA, USA) & Cynthia Wang (Cal State LA, USA)
    2. This is how a garden grows: Cultivating emergent networks in the development of Stardew Valley
    Kevin Rutherford (SUNY Cortland, USA)
    3. The making of Escape Room in a Box
    Cynthia Wang (Cal State LA, USA)
    4. A semi-commercial endeavor: TSR Hobbies and fan publishing
    Aaron Trammell (UC Irvine, USA)
    5. From tool to community to style: The influence of software tools on game development communities and aesthetics
    Emilie Reed (University of Abertay, UK)
    6. Paper code and digital goods: The economic values in type-in market games
    Patrick Davidson (New York University, USA)
    7. Playing out of Steam: Indie games, dependent networks, and The Stanley Parable
    Caleb Andrew Milligan (University of Florida, USA)
    8. Brews, burgers and indie bombast: The antiestablishment neoliberalism of Devolver Digital
    John Vanderhoef (California State University, Dominguez Hills, USA)
    9. In search of queer spaces: Indie games, representation, and the politics of inclusion
    Cody Mejeur (Michigan State University, USA)
    10. The powers and pitfalls of queer indie game-making: An interview with Mo Cohen
    Bonnie Ruberg (UC Irvine, USA)
    11. Postmortems and indie cultural work
    M.J. Clarke (Cal State LA, USA)
    12. Conclusion
    M.J. Clarke (Cal State LA, USA) & Cynthia Wang (Cal State LA, USA)
    Index

    Több