
Indie Games in the Digital Age
Sorozatcím: Approaches to Digital Game Studies;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 29.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 035 Ft off)
- Discounted price 12 142 Ft (11 564 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
15 177 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Academic
- Megjelenés dátuma 2021. december 30.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781501388545
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem240 oldal
- Méret 215x139 mm
- Súly 286 g
- Nyelv angol 258
Kategóriák
Hosszú leírás:
A host of digital affordances, including reduced cost production tools, open distribution platforms, and ubiquitous connectivity, have engendered the growth of indie games among makers and users, forcing critics to reconsider the question of who makes games and why. Taking seriously this new mode of cultural produciton compells analysts to reconsider the blurred boundaries and relations of makers, users and texts as well as their respective relationship to cultural power and hierarchy. The contributions to Indie Games in the Digital Age consider these questions and examine a series of firms, makers, games and scenes, ranging from giants like Nintendo and Microsoft to grassroots games like Cards Against Humanity and Stardew Valley, to chart more precisely the productive and instructive disruption that this new site of cultural production offers.
TöbbTartalomjegyzék:
1. Introduction
M.J. Clarke (Cal State LA, USA) & Cynthia Wang (Cal State LA, USA)
2. This is how a garden grows: Cultivating emergent networks in the development of Stardew Valley
Kevin Rutherford (SUNY Cortland, USA)
3. The making of Escape Room in a Box
Cynthia Wang (Cal State LA, USA)
4. A semi-commercial endeavor: TSR Hobbies and fan publishing
Aaron Trammell (UC Irvine, USA)
5. From tool to community to style: The influence of software tools on game development communities and aesthetics
Emilie Reed (University of Abertay, UK)
6. Paper code and digital goods: The economic values in type-in market games
Patrick Davidson (New York University, USA)
7. Playing out of Steam: Indie games, dependent networks, and The Stanley Parable
Caleb Andrew Milligan (University of Florida, USA)
8. Brews, burgers and indie bombast: The antiestablishment neoliberalism of Devolver Digital
John Vanderhoef (California State University, Dominguez Hills, USA)
9. In search of queer spaces: Indie games, representation, and the politics of inclusion
Cody Mejeur (Michigan State University, USA)
10. The powers and pitfalls of queer indie game-making: An interview with Mo Cohen
Bonnie Ruberg (UC Irvine, USA)
11. Postmortems and indie cultural work
M.J. Clarke (Cal State LA, USA)
12. Conclusion
M.J. Clarke (Cal State LA, USA) & Cynthia Wang (Cal State LA, USA)
Index