Improvisation and Inventio in the Performance of Medieval Music
A Practical Approach
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 122.50
-
58 524 Ft (55 737 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 5 852 Ft off)
- Kedvezményes ár 52 671 Ft (50 163 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
58 524 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP USA
- Megjelenés dátuma 2017. október 26.
- ISBN 9780190631178
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem258 oldal
- Méret 160x239x22 mm
- Súly 573 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 17 halftone, 82 line art 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Improvisation and Inventio in the Performance of Medieval Music is an innovative and groundbreaking approach to medieval music as living repertoire. The book provides philosophical frameworks, primary-source analysis, and clear, actionable exercises aimed at recovering the improvisatory and inventive aspects of medieval music for contemporary musicians.
TöbbHosszú leírás:
Improvisation and Inventio in the Performance of Medieval Music: A Practical Approach is an innovative and groundbreaking approach to medieval music as living repertoire. The book provides philosophical frameworks, primary-source analysis, and clear, actionable practices and exercises aimed at recovering the improvisatory and inventive aspects of medieval music for contemporary musicians. Aimed at both instrumentalists and vocalists, the book explores the utilization of musical models, the inventive implications of medieval notation, and the ways in which memory, mode, rhetoric, and primary source paradigms inform the improvisatory process in both monophonic and polyphonic music of the Middle Ages. Angela Mariani, an experienced performer of both medieval music and folk and traditional musics, rediscovers and explicates the processes of imagination, invention, and improvisation which historically energized both medieval music in its own period and in its revival in our own time. Based on decades of research, university teaching, ensemble direction, collaboration, and performance, Mariani's impassioned stance that "the elusive element of inventio, as the medieval rhetoricians would have called it, must always be provided by the performer in the present," emphasizes medieval music performance practice as a dynamic and still-vital tradition. Students, teachers, directors, and those interested in the wealth of expressive beauty found in the music of the middle ages will likewise find value and meaning in her clear and accessible prose, and in the practical processes and exercises that make this book unique within the literature of medieval performance practice.
I would recommend this book as an addition to the library of any teacher or student of medieval music, medieval-curious musician, or experienced medieval professional who would like to reflect on their mediebal music practice.
Tartalomjegyzék:
CONTENTS
List of Figures
List of Tables
List of Examples
List of Practices
1. The Process of Inventio
2. Models: Living and "Imagined"
3. Notation and Memoria: What's Not on the Page
4. Mode: The Vocabulary of Melody
5. Inventing Melody: Old Instruments, New Voices
6. Inventing Organum: Memoria and Formula
7. Playing Poetry: The Rhetoric of Invention
8. The Long Memory: Reflections on Teaching Medieval Music
APPENDIX 1: Mode Models
BIBLIOGRAPHY