
Home on the Canal
Sorozatcím: Maryland Paperback Bookshelf;
-
8% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 25.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 8% (cc. 1 012 Ft off)
- Kedvezményes ár 11 640 Ft (11 086 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
12 652 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Johns Hopkins University Press
- Megjelenés dátuma 1996. március 1.
- ISBN 9780801853289
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem304 oldal
- Méret 228x177 mm
- Súly 568 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 58 Illustrations, black & white 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Enriching this narrative, the book provides oral history accounts of eleven men and women who worked on or grew up along the banks of the Canal.
TöbbHosszú leírás:
This richly illustrated and engagingly written book tells the story of the Chesapeake and Ohio Canal from its origins in George Washington's decision to link the nation's new capital with the western frontier; through the beginning of construction in 1828 (fatefully, on the same day that the cornerstone of the Baltimore and Ohio railroad was set); to the "completion" of the project. Planned to go as far as Ohio and to take twelve years in construction, the Canal company's ambitions were scaled back after 22 years of toil, $14 million in expense, and the bankruptcy of several contractors took them only as far as Cumberland, at the eastern shed of the Alleghenies.
Describing in detail how the C&O operated in its heyday, Elizabeth Kytle takes the story through the shut-down of operations in 1924, after the Canal was purchased by its competitor, the Baltimore and Ohio Railroad, and the efforts that resulted in its preservation as a National Historical Park in 1971. Enriching this narrative, the book also provides oral history accounts of eleven men and women who worked on or grew up along the banks of the Canal.
A gliding packet boat of a book that tours the history of the canal's 92 working years . . . With 54 sepia-toned photographs, Kytle's 'informal history' makes a worthy introduction to the making of the C&O Canal.
?Washington Post Több