From Literacy to Literature: England, 1300-1400
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 57.00
-
27 231 Ft (25 935 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 723 Ft off)
- Kedvezményes ár 24 509 Ft (23 342 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
27 231 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP Oxford
- Megjelenés dátuma 2016. október 13.
- ISBN 9780198779438
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem314 oldal
- Méret 224x146x22 mm
- Súly 490 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 2 B&W Illustrations 0
Kategóriák
Rövid leírás:
From Literacy to Literature: England, 1300-1400 is a cultural history that draws a line between canonical ricardian writers and the school-books of their time.
TöbbHosszú leírás:
The first lessons we learn in school can stay with us all our lives, but this was nowhere more true than in the last decades of the fourteenth century when grammar-school students were not only learning to read and write, but understanding, for the first time, that their mother tongue, English, was grammatical. The efflorescence of Ricardian poetry was not a direct result of this change, but it was everywhere shaped by it. This book characterizes this close connection between literacy training and literature, as it is manifest in the fine and ambitious poetry by Gower, Langland and Chaucer, at this transitional moment. This is also a book about the way medieval training in grammar (or grammatica) shaped the poetic arts in the Middle Ages fully as much as rhetorical training. It answers the curious question of what language was used to teach Latin grammar to the illiterate. It reveals, for the first time, what the surviving schoolbooks from the period actually contain. It describes what form a 'grammar school' took in a period from which no school buildings or detailed descriptions survive. And it scrutinizes the processes of elementary learning with sufficient care to show that, for the grown medieval schoolboy, well-learned books functioned, not only as a touchstone for wisdom, but as a knowledge so personal and familiar that it was equivalent to what we would now call 'experience'.
Cannon's book has done much, as far as the implications for Middle English are concerned. It will feature in debate on the significance of elementary education for the creation of English literature, for many a year to come.
Tartalomjegyzék:
Introduction
The Language of Learning
The Ad Hoc Schoolroom
The Basic Grammars and the Grammar-School Style
Grammaticalization and Literary Form
The Basic Reading Texts and Literary Work
Equipment for Living
The Experience of Learning
Local Court, Provincial Society and Justice in the Ottoman Empire: Legal Practice and Dispute Resolution in Çank?r? and Kastamonu (1652-1744)
57 235 Ft
52 657 Ft
The Palestine Yearbook of International Law, Volume 19 (2016)
103 687 Ft
95 393 Ft
Germany 1945: From War to Peace
10 197 Ft
9 381 Ft
Inwieweit ist die Einführung der Honorarberatung im Privatkundengeschäft für Universalbanken sinnvoll?
16 548 Ft
15 721 Ft