• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Drunk in China: Baijiu and the World's Oldest Drinking Culture

    Drunk in China by Sandhaus, Derek;

    Baijiu and the World's Oldest Drinking Culture

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 19.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        10 116 Ft (9 635 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 012 Ft off)
      • Discounted price 9 105 Ft (8 672 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Potomac Books
    • Megjelenés dátuma 2022. március 1.
    • Kötetek száma Trade Paperback

    • ISBN 9781640125087
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem314 oldal
    • Méret 229x152 mm
    • Súly 468 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 1 appendix, index
    • 292

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Drunk in China follows Derek Sandhaus’s journey of discovery into the world’s oldest drinking culture, uncovering a tradition spanning more than nine thousand years and exploring how recent economic and political developments have pushed Chinese alcohol beyond the nation’s borders for the first time.

    Több

    Hosszú leírás:

    2020 Gourmand Award in Spirits

    China is one of the world’s leading producers and consumers of liquor, with alcohol infusing all aspects of its culture, from religion and literature to business and warfare. Yet to the outside world, China’s most famous spirit, baijiu, remains a mystery. This is about to change, as baijiu is now being served in cocktail bars beyond its borders.

    Drunk in China follows Derek Sandhaus’s journey of discovery into the world’s oldest drinking culture. He travels throughout the country and around the globe to meet with distillers, brewers, snake-oil salesmen, archaeologists, and ordinary drinkers. He examines the many ways alcohol has shaped Chinese society and its rituals. He visits production floors, karaoke parlors, hotpot joints, and speakeasies. Along the way he uncovers a tradition spanning more than nine thousand years and explores how recent economic and political developments have conspired to push Chinese alcohol beyond the nation’s borders for the first time. As Chinese society becomes increasingly international, its drinking culture must also adapt to the times. Can the West also adapt and clink glasses with China? Read Drunk in China and find out.
     

    "An engaging introduction to baijiu, the world's biggest selling spirit, Sandhaus gives the reader as much historical and societal context as he does entertainment."—Millie Milliken, Imbibe

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgments
    Notes on Language
    Time Line of Alcohol in China
    Introduction: The First Sip

    Part 1. Climbing the Sky
    1. The Wild West
    2. Three Hundred Shots
    3. The Way

    Part 2. Jiu’s Story
    4. Drink of the Dead
    5. Drink of the Immortals
    6. Firewater
    7. The People’s Choice

    Part 3. The Journey of a Thousand Drinks
    8. Party Favors
    9. Song of the South
    10. Yangtze Delta Blues
    11. Dust Bowl Ballad
    12. Yellow River Ramble

    Part 4. Warning Labels
    13. Burning Questions
    14. Quality Control
    15. The Cost of Doing Business
    16. Red Tape

    Part 5. Matters of Taste
    17. Reinventing the Flavor Wheel
    18. Exclusion
    19. A Seat at the Bar
    Afterword: Why We Drink
    Appendix: About the Recipes
    Notes
    Bibliography
    Index

    Több