Documentary Objectives
Filming Africa from Colonialism to Independence
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 100.00
-
47 775 Ft (45 500 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 778 Ft off)
- Kedvezményes ár 42 998 Ft (40 950 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
47 775 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Indiana University Press
- Megjelenés dátuma 2026. február 3.
- ISBN 9780253074799
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem354 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 666 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 38 b&w illus. 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
For over a century, filmmakers have been shooting documentaries in West and Central Africa, a region that included the colonies of French West and Equatorial Africa and now encompasses fourteen nations and nearly 200 million people. Documentary Objectives offers a rich history of these films, until now largely ignored by scholars. Author Rachel Gabara shows the crucial role they played in the development of both European and African cinemas, arguing that their recovery as a nonfiction tradition transforms our understanding of documentary itself.
Grounded in extensive archival research, Gabara's book traces fifty years of French colonial documentary in sub-Saharan Africa – propaganda-infused travel, hunting, expedition, and ethnographic films – from its beginnings in 1906 to the present. Following independence, African directors reclaimed their cinematic image by challenging outsider claims to authenticity and developing new models for nonfiction. Gabara highlights the nearly forgotten innovations of early decades and analyzes recent works that have attracted a wider audience on the continent and internationally. In a complex network of images and languages and across a dynamic range of styles, African documentarists have remade a global art form rooted in oppression, exoticization, and a simplistic conception of filmic realism.
By recounting a history of nonfiction film in which Europe and Africa were inextricably linked, Documentary Objectives brings together traditions that have been both marginalized and kept apart, charting new ground in the disciplines of Film Studies, African Studies, and French and Francophone Studies.
Tartalomjegyzék:
Acknowledgments
Introduction
Part 1: French Colonial Documentary, 1906–1960
1. Conquest: Actualities to Propaganda
2. Adventure: Expeditions and the Grand Documentaire
3. Research: Ethnographic Filmmaking
Part 2: West and Central African Documentary, 1960–2023
4. Independence: Renewing Nonfiction
5. Expansion: Ethnography Remade
6. Dialogue: Introspection and Interaction
Conclusion
Selected Bibliography
Index