Classics in Post-Colonial Worlds
Sorozatcím: Classical Presences;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 165.00
-
78 828 Ft (75 075 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 7 883 Ft off)
- Kedvezményes ár 70 946 Ft (67 568 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
78 828 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP Oxford
- Megjelenés dátuma 2007. október 11.
- ISBN 9780199296101
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem440 oldal
- Méret 222x145x22 mm
- Súly 660 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 5 in-text illustrations 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Classical material was traditionally used to express colonial authority, but it was also appropriated by imperial subjects and put to new uses. In this collection of essays, international scholars debate the relationship between the culture of Greece and Rome and the changes that have followed the end of colonial empires.
TöbbHosszú leírás:
Classical material was traditionally used to express colonial authority, but it was also appropriated by imperial subjects to become first a means of challenging colonialism and then a rich field for creating cultural identities that blend the old and the new. Nobel prize-winners such as Derek Walcott and Seamus Heaney have rewritten classical material in their own cultural idioms while public sculpture in southern Africa draws on Greek and Roman motifs to represent histories of African resistance and liberation. These developments are explored in this collection of essays by international scholars, who debate the relationship between the culture of Greece and Rome and the changes that have followed the end of colonial empires.
A thoughtful contribution.
Tartalomjegyzék:
Introduction
1. Case Studies
Trojan Women in Yorubaland: Femi Osofisan's Women of Owu
Antigone's Boat: The Colonial and the Post-colonial in Tegonni: An African Antigone, by Femi Osofisan
Antigone and her African Sisters: West African Versions of a Greek Original
Cross-Cultural Bonds Between Ancient Greece and Africa: Implications for Contemporary Staging Practices
The Curse of the Canon: Ola Rotimi's The Gods Are Not to Blame
Post-Apartheid Electra: In the City of Paradise
Sculpture at Heroes' Acre, Harare, Zimbabwe: Classical Influences?
2. Encounter and New Traditions
Perspectives on Post-Colonialism in South Africa: The Voortrekker Monument's Classical Heritage
Imperial Reflections: The Post-Colonial Verse-Novel as Post-Epic
A Divided Child, or Derek Walcott's Post-Colonial Philology
Arriving Backwards: The Return of The Odyssey in the English-Speaking Caribbean
`If you are a woman': Theatrical Wominizing in Sophocles' Antigone and Fugard, Kani, and Ntshona's The Island
Finding a Post-colonial Voice for Antigone: Seamus Heaney's Burial at Thebes
3. Challenging Theory: Framing Further Questions
`The same kind of smile': About the `Use and Abuse' of Theory in Constructing the Classical Tradition
From the Peloponnesian War to the Iraq War: A Post-Liberal Reading of Greek Tragedy
Western Classics, Indian Classics: Postcolonial Contestations
Shades of Multilingualism and Multivocalism in Modern Performances of Greek Tragedy in Post-Colonial Contexts
The Empire Never Ended
Another Architecture