• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Claes Oldenburg's Theater of Vision: Poetry, Sculpture, Film, and Performance Art

    Claes Oldenburg's Theater of Vision by Rottner, Nadja;

    Poetry, Sculpture, Film, and Performance Art

    Sorozatcím: Routledge Research in Art History;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 42.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
      • Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)
      • A kedvezmény érvényes eddig: 2025. december 31.

    20 538 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: Várható beérkezés: 2026. január vége.
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    In four chronologically organized chapters, this study traces the conceptual dependence and deep connectivity among Claes Oldenburg’s poetry, sculpture, films, and performance art between 1956 and 1965.

    Több

    Hosszú leírás:

    In four chronologically organized chapters, this study traces the conceptual dependence and deep connectivity among Claes Oldenburg’s poetry, sculpture, films, and performance art between 1956 and 1965.


    This research-intensive book argues that Oldenburg’s art relies on machine vision and other metaphors to visualize the structure and image content of human thought as an artistic problem. Anchored in new oral history interviews and extensive archival material, it brings together understudied visual and concrete poetry, experimental films, fifteen group performances (commonly referred to as happenings), and a close analysis of his well-known installations of The Street (1960) and The Store (1961–62), effectively setting in place a reexamination of Oldenburg’s pop art from the street, store, home, and cinema years.


    The book will be of interest to scholars working in art history, film studies, performance studies, literature, intermedia studies, and media theory.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction: Intermedial and Metaphorical Being  1. Rips out of Reality, or the Camera Eye in The Street  2. Annihilate–Illuminate: Photography, Polysemy, and Performance  3. The Mind as Storehouse  4. A Cinema without Film  Epilogue: Art as Gesture

    Több