• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Business Ethics

    Business Ethics by Albuquerque, Daniel;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 29.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        14 327 Ft (13 645 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 433 Ft off)
      • Kedvezményes ár 12 895 Ft (12 281 Ft + 5% áfa)

    14 327 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Csak rendelésre kapható a kiadónál, kissé időigényes.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó OUP India
    • Megjelenés dátuma 2009. augusztus 27.

    • ISBN 9780195699647
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem512 oldal
    • Méret 242x185x28 mm
    • Súly 897 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Business Ethics is designed to serve as a textbook for first year students of MBA and dimploma students of management courses. The book provides a deep insight into the crucial role played by ethical choices in managerial decision making within an organization as well as the impact of such decisions on the world at large.

    Több

    Hosszú leírás:

    Starting with a broad overview of the meaning and scope of ethics and the development of ethical thought, the book puts forward the applications of ethical standards to business areas such as corporate governance, marketing and brand management, advertising, and finance. The discussion shifts to a more human level with the various issues of the workplace ethics as well as consumer rights. Special focus is given to ethical choices related to the environment, cyber space and criminal intimidation. Contemporary issues like corporate code of ethics, political correctness and the role played by NPO and NGO in upholding moral values are discussed in detail. Finally, several open-ended issues like Intellectual Property.

    The book follows a debate-based approach where both for and against views are presented, followed by concept analysis and logical deductions. This approach is well aided with a number of caselets, case studies and end chapter review questions. This book will also serve as a useful reference for BBA faculty and professionals.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Part 1: Managers and Morals: Setting Ethical Standards The way of moral knowledge
    Ethics: Meaning, Definition and Scope
    Eastern and Western Ethical Thought and Business Practices
    Doctrines, Dogmas and Business Management
    Decision Making: Moral Reasoning and Its Implementation
    Part 2: Managers and Morals: Application of Ethical Standards to Business Management Areas The way of moral action
    In the Marketplace
    On the Billboard
    The World of Finance
    Customer the ultimate stakeholder
    Part 3: Managers and Morals: Managing the Organization The way of defining manager's role in the organization
    The Workplace Ethics
    The Workplace and the individuals
    The contemporary worker
    On-job problems
    Part 4: Corporate Citizen: Organization in the World The way of the new person in the society
    Corporations
    Institutionalization of Ethics for Corporations
    Corporate Social Responsibility
    Corporations in the World of Politics
    Part 5: Morals and Managers: Challengers of New Age World The way of encountering the future
    Challenges if environments
    Challenges of Business in Cyber age
    Challenges of Violence and business survival
    Challenges of Unsolved Problems
    Epilogue: The Way of the Professional

    Több
    0