Brahms in the Priesthood of Art
Gender and Art Religion in the Nineteenth-Century German Musical Imagination
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 81.00
-
38 697 Ft (36 855 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 3 870 Ft off)
- Kedvezményes ár 34 828 Ft (33 170 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
38 697 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP USA
- Megjelenés dátuma 2021. március 31.
- ISBN 9780190083274
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem276 oldal
- Méret 155x236x22 mm
- Súly 540 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 13 150
Kategóriák
Rövid leírás:
The book is about the critical reception of Brahms and his music during his lifetime and shortly after. It explores how the idea of "art religion"--the idea that art could replace religion for spirituality and how musicians could be priests of music--and gender notions intersected in that reception.
TöbbHosszú leírás:
Brahms in the Priesthood of Art: Gender and Art Religion in the Nineteenth-Century German Musical Imagination explores the intersection of gender, art religion (Kunstreligion) and other aesthetic currents in Brahms reception of the nineteenth and early twentieth centuries. In particular, it focuses on the theme of the self-sacrificing musician devoted to his art, or "priest of music," with its quasi-mystical and German Romantic implications of purity seemingly at odds with the lived reality of Brahms's bourgeois existence. While such German Romantic notions of art religion informed the thinking on musical purity and performance, after the failed socio-political revolutions of 1848/49, and in the face of scientific developments, the very concept of musical priesthood was questioned as outmoded. Furthermore, its essential gender ambiguity, accommodating such performing mothers as Clara Schumann and Amalie Joachim, could suit the bachelor Brahms but leave the composer open to speculation. Supportive critics combined elements of masculine and feminine values with a muddled rhetoric of prophets, messiahs, martyrs, and other art-religious stereotypes to account for the special status of Brahms and his circle. Detractors tended to locate these stereotypes in a more modern, fin-de-siècle psychological framework that questioned the composer's physical and mental well-being. In analyzing these receptions side by side, this book revises the accepted image of Brahms, recovering lost ambiguities in his reception. It resituates him not only in a romanticized priesthood of art, but also within the cultural and gendered discourses overlooked by the absolute music paradigm.
An excellent contribution to Brahms scholarship.
Tartalomjegyzék:
Introduction
Chapter 1. Imperatives of Purity and Sensuality
Chapter 2. A Post-Romantic Priest of Music
Chapter 3. Priestesses of Art
Chapter 4. The Temptation of Opera
Chapter 5. Ambiguities of the Priesthood
Chapter 6. Prostitutes, Trauma, and Biographical Hermeneutics of the Fin-de-Siècle
Epilogue. Musical Priesthood, Canon Formation, and the Regulation of Performance
Bibliography
Index