• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Analyzing Social Media Networks with NodeXL: Insights from a Connected World

    Analyzing Social Media Networks with NodeXL by Hansen, Derek; Shneiderman, Ben; Smith, Marc A.;

    Insights from a Connected World

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 38.95
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        16 154 Ft (15 385 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 615 Ft off)
      • Kedvezményes ár 14 539 Ft (13 847 Ft + 5% áfa)

    16 154 Ft

    Beszerezhetőség

    A kiadónál véglegesen elfogyott, nem rendelhető. Érdemes újra keresni a címmel, hátha van újabb kiadás.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Elsevier Science
    • Megjelenés dátuma 2010. szeptember 14.

    • ISBN 9780123822291
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem304 oldal
    • Méret 276x215 mm
    • Súly 910 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Analyzing Social Media Networks with NodeXL offers backgrounds in information studies, computer science, and sociology. This book is divided into three parts: analyzing social media, NodeXL tutorial, and social-media network analysis case studies.

    Part I provides background in the history and concepts of social media and social networks. Also included here is social network analysis, which flows from measuring, to mapping, and modeling collections of connections. The next part focuses on the detailed operation of the free and open-source NodeXL extension of Microsoft Excel, which is used in all exercises throughout this book. In the final part, each chapter presents one form of social media, such as e-mail, Twitter, Facebook, Flickr, and Youtube. In addition, there are descriptions of each system, the nature of networks when people interact, and types of analysis for identifying people, documents, groups, and events.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    I. Getting Started with Analyzing Social Media Networks

    1. Introduction to Social Media and Social Networks
    2. Social media: New Technologies of Collaboration
    3. Social Network Analysis: Measuring, Mapping, and Modeling Collections of Connections

    II. NodeXL Tutorial: Learning by Doing

    4. Getting Started with NodeXL, Layout, Visual Design, and Labeling5. Calculating and Visualizing Network Metrics 6. Preparing Data and Filtering7. Clustering and Grouping

    III Social Media Network Analysis Case Studies

    8. Email: The Lifeblood of Modern Communication9. Thread Networks: Mapping Message Boards and Email Lists10. Twitter: Conversation, Entertainment, And Information, All in One Network! - Scott Golder, Cornell University,Vladimir Barash, Cornell University11. Visualizing and Interpreting Facebook Networks - Bernie Hogan, Oxford Internet Institute12. WWW Hyperlink Networks - Robert Ackland, ANU13. Flickr: Linking People, Photos, and Tags - Eduarda Mendes Rodrigues, Microsoft Research, Natasa Milic-Frayling, Microsoft Research14. YouTube: Contrasting Patterns of Interaction and Prominence - Dana Rotman and Jennifer Golbeck15. Wiki Networks: Connections of Creativity and Collaboration - Ted Welser, University of Maryland, Derek Hansen, University of MarylandAppendix- NodeXL for Programmers- Tony Capone

    Több
    0