• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • A Pedagogy for Liberation: Dialogues on Transforming Education

    A Pedagogy for Liberation by Freire, Paulo; Shor, Ira;

    Dialogues on Transforming Education

      • 13% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 17.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        8 878 Ft (8 455 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 13% (cc. 1 154 Ft off)
      • Kedvezményes ár 7 724 Ft (7 356 Ft + 5% áfa)

    8 878 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
    • Megjelenés dátuma 2025. szeptember 18.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781350469129
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem216 oldal
    • Méret 212x136x20 mm
    • Súly 280 g
    • Nyelv angol
    • 700

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    First published in 1987, this book brings together two renowned educators, Paulo Freire and Ira Shor, who describe their own experiences in liberating the classroom from its traditional constraints, including discussion of Freire's work in Guinea-Bissau and Shor's work in the USA. They demonstrate the effectiveness of dialogue in action as a practical means by which teachers and students can become active participants in the learning process.

    The authors illuminate the problems of the educational system in relation to those of the larger society and argue for the pressing need to transform the classroom in both Third and First World contexts. They demonstrate how vital the teacher's role is in empowering students to think critically about themselves and their relation, not only to the classroom, but to society. For readers seeking a liberatory approach to education, these dialogues will be a revelation and a unique summary. For all those convinced of the need for transformation, this book shows the way.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction to the 2025 Edition, Author TBC
    Preface and Acknowledgements
    Introduction: The Dream of Liberating Education
    1. How Can Teachers Become Liberating Educators?
    2 What Are The Fearsand Risks of Transformation?
    3. Is There Structure and Rigor in Liberating Education?
    4. What is the Dialogical Method?
    5. Do First-World Students Need Liberating
    6. How Can Liberating Educators Overcome Language Differences with The Students?
    7. The Dream of Social Transformation: How Do We Begin?
    Bibliography
    Index

    Több