• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • A Corpus-based Analysis of Vocabulary Translation in Teaching Chinese as a Foreign Language

    A Corpus-based Analysis of Vocabulary Translation in Teaching Chinese as a Foreign Language by Li, Saihong; Hao, Yifei;

    Sorozatcím: Routledge Studies in Chinese Translation;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        71 557 Ft (68 150 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 7 156 Ft off)
      • Kedvezményes ár 64 402 Ft (61 335 Ft + 5% áfa)

    71 557 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. október 20.

    • ISBN 9781032899282
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem202 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 28 Illustrations, black & white; 19 Halftones, black & white; 9 Line drawings, black & white; 44 Tables, black & white
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This monograph investigates the landscape of vocabulary translation challenges within Teaching Chinese as a Foreign Language (TCFL) textbooks.

    Több

    Hosszú leírás:

    This monograph investigates the landscape of vocabulary translation challenges within Teaching Chinese as a Foreign Language (T.C.F.L.) textbooks.


    In the era of globalisation, where the demand for Chinese language proficiency has escalated due to cultural exchanges, economic collaborations, tourism, and overseas learning, this study examines the accuracy and effectiveness of vocabulary translations in T.C.F.L. textbooks. The authors adopt an innovative approach, centring on analysing audience responses, including feedback from teaching practitioners and learners of Chinese languages and utilising corpus-based data to evaluate the consistency and appropriateness of vocabulary translations.


    This book is an essential resource for scholars and educators, as well as students in education, Chinese studies, translation studies, and language learning.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1 Introduction


    2 The Literature Landscape in T.C.F.L. Pedagogies and Vocabulary Translation


    3 Theoretical Foundations: Framing Vocabulary Translation in T.C.F.L. Textbooks


    4 Research Methodology: Triangulation Approach to T.C.F.L. Vocabulary Translation


    5 Analysis of Vocabulary Translation in T.C.F.L. Textbooks: Users’ Views


    6 Corpus Analysis of the Identified Translation Challenges in T.C.F.L. Textbooks


    7 Comparative Analysis of Word Class Disparities in Vocabulary Translation Between Preliminary and Intermediate T.C.F.L. Textbooks


    8 Concluding Remarks

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    A Corpus-based Analysis of Vocabulary Translation in Teaching Chinese as a Foreign Language

    Smart Polymers: An Emerging Vista for Nanotheranostics

    Chattopadhyay, Dipankar; Ghosh, Adrija; Orasugh, Jonathan Tersur; Ray, Suprakas Sinha;

    81 427 Ft

    73 285 Ft

    A Corpus-based Analysis of Vocabulary Translation in Teaching Chinese as a Foreign Language

    Bioactive Components for Functional Foods

    Santos-Buelga, Celestino; González-Paramás, Ana María; Álvarez-Suárez, José Miguel; (ed.)

    69 220 Ft

    62 297 Ft

    A Corpus-based Analysis of Vocabulary Translation in Teaching Chinese as a Foreign Language

    Fermentation Biotechnology for Functional Foods

    Shetty, Kalidas; Gálvez Ranilla, Lena; (ed.)

    96 232 Ft

    86 609 Ft

    A Corpus-based Analysis of Vocabulary Translation in Teaching Chinese as a Foreign Language

    Metaverse Platform Implementation: AI, Security, and Applications

    Hu, Fei; Cao, Shengting; Hei, Xiali; (ed.)

    56 752 Ft

    51 077 Ft

    A Corpus-based Analysis of Vocabulary Translation in Teaching Chinese as a Foreign Language

    Kindernotfall-ABC: Leitfaden zur Notfallversorgung von Kindern

    Hoffmann, Florian; Landsleitner, Bernd

    18 990 Ft

    16 711 Ft

    next