
White Screens, Black Dance
Race and Masculinity in the United States at Midcentury
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 64.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 3 158 Ft off)
- Kedvezményes ár 28 426 Ft (27 072 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
31 584 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP USA
- Megjelenés dátuma 2025. október 29.
- ISBN 9780197699072
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem272 oldal
- Méret 235x156 mm
- Súly 517 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 52 illustrations 700
Kategóriák
Rövid leírás:
White Screens, Black Dance shows how several types of American masculinity were built through Black dance on mid-twentieth century film and television. It does so by analyzing case studies of major period stars, both Black and white: the Nicholas Brothers, Gene Kelly, Elvis Presley, and Sammy Davis, Jr. In the process, it also reveals the white stars' appropriation of Black culture through dance, which the author terms blackbodying. Both this practice and the midcentury models of masculinity that it describes are ultimately shown to remain with us today--on film, TV, and TikTok.
TöbbHosszú leírás:
White Screens, Black Dance analyzes the film and television dances of male screen stars in the United States during the mid-twentieth century. Unpacking the complex physical and visual codes performed by four case studies--the Nicholas Brothers, Gene Kelly, Elvis Presley, and Sammy Davis, Jr.--it argues that each employs Black (Africanist) dance and movement vocabularies in distinct ways, all using them to construct shifting models of masculinity over the course of their careers. In so doing, this book theorizes a practice of appropriation called blackbodying, whereby non-Black performers use Black dance and movement styles without using blackface makeup. Applying methodologies from both film and media studies and dance studies, it offers an interdisciplinary reading of these men's star texts and their screen-dances throughout the midcentury period.
To best understand the nuances of their performances, White Screens, Black Dance considers not only the ever-changing, often ambiguous and contradictory signifiers of racial and gender identity from the 1940s-1960s, but also the ways that class, and the differing industrial and visual environments of Hollywood film vs. broadcast television, further shape how all five men danced their masculinities for the camera(s). It ultimately reveals how these resultant midcentury masculinities have continued to influence danced masculinity ever since.
10/02/2025
Tartalomjegyzék:
Introduction
The Nicholas Brothers: Classy and Dignified
Gene Kelly: Brash and Athletic
Elvis Presley: Virile and Phallic
Sammy Davis, Jr.: Modish and Chameleonic
Epilogue: Masculinities Danced on Post-1970 Screens
Introduction
The Nicholas Brothers: Classy and Dignified
Gene Kelly: Brash and Athletic
Elvis Presley: Virile and Phallic
Sammy Davis, Jr.: Modish and Chameleonic
Epilogue: Masculinities Danced on Post-1970 Screens