
Victorian Classical Burlesques
A Critical Anthology
Sorozatcím: Bloomsbury Studies in Classical Reception; 13;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 120.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 6 073 Ft off)
- Kedvezményes ár 54 659 Ft (52 056 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
60 732 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Academic
- Megjelenés dátuma 2015. október 22.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781472537850
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem312 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 617 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 5 bw illus 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
The Victorian classical burlesque was a popular theatrical genre of the mid-19th century. It parodied ancient tragedies with music, melodrama, pastiche, merciless satire and gender reversal. Immensely popular in its day, the genre was also intensely metatheatrical and carries significance for reception studies, the role and perception of women in Victorian society and the culture of artistic censorship.
This anthology contains the annotated text of four major classical burlesques: Antigone Travestie (1845) by Edward L. Blanchard, Medea; or, the Best of Mothers with a Brute of a Husband (1856) by Robert Brough, Alcestis; the Original Strong-Minded Woman (1850) and Electra in a New Electric Light (1859) by Francis Talfourd. The cultural and textual annotations highlight the changes made to the scripts from the manuscripts sent to the Lord Chamberlain's office and, by explaining the topical allusions and satire, elucidate elements of the burlesques' popular cultural milieu.
An in-depth critical introduction discusses the historical contexts of the plays' premieres and unveils the cultural processes behind the reception of the myths and original tragedies. As the burlesques combined spectacular effects with allusions to contemporary affairs, ambivalent and provocative attitudes to women, the plays represent an essential tool for reading the social history of the era.
Tartalomjegyzék:
List of Illustrations
Acknowledgements
1. Why Classical burlesque?
1.1. Enacting the past and the present
1.2. Texts and Contexts
1.3. Note on the texts and this edition
1.4. List of Representative Nineteenth-Century Classical Burlesques
2. Antigone Travestie, Edward Litt Leman Blanchard (1845)
3. Alcestis; or the Original Strong-Minded Woman, Francis Talfourd (1850)
4. Medea; or the Best of Mothers with a Brute of a Husband, Robert Brough (1856)
5. Electra in a New Electric Light, Francis Talfourd (1859)
Bibliography
Index