
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 110.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 5 567 Ft off)
- Kedvezményes ár 50 104 Ft (47 718 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
55 671 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó I.B. Tauris
- Megjelenés dátuma 2018. december 27.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781784539238
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem256 oldal
- Méret 216x138 mm
- Súly 430 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 10 B&W 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
Veiling in Fashion enters the worlds of women who wear the hijab, both as an aspect of their religious observance and community belonging, and as a fashion statement, drawing upon global Islamic fashion history. The book uses rich ethnographic investigation of everyday veiling practices among Muslim women in the city of Helsinki as a lens through which to reflect on and advance understanding of matters concerning Muslim dress in international Muslim minority contexts.
The book provides an innovative approach to studying veiling by connecting varied realms of practice, demonstrating how domains as apparently separate as fashion, materiality, city spaces, private life, religious beliefs, and cosmopolitan social conditions are all tightly bound up together in ways that only a sensitive multi-disciplinary approach can reveal. It will appeal to scholars and students in fashion, gender, religion, material cultures, and the construction of space.
Tartalomjegyzék:
List of Illustrations
Acknowledgements
1. Introduction: The Veil, Fashion, Space, Everyday Life and Globalization
2. Investigating the Veil in Finland
3. Commercial Spaces: Local, Transnational, Multinational and Deterritorial
4. Spaces of Comfort and Discomfort: Physical and Emotional, Social and Global
5. Community Spaces: Global and Intimate Ummah, Schools and Mosques
6. Spaces of Integration and Adaptation: Citizenship, Workplace and Sport Venues
7. Public and Private Spaces: Visibility, Face and Gender
8. Conclusion: On Politics, Veiling and Sociology of Fashion
References
Appendix: Research Methods
Index