Urban Retail Geographies
Sorozatcím: Routledge Research in the Retail Industry;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
- Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
69 273 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. szeptember 30.
- ISBN 9781041031413
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem230 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 590 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 43 Illustrations, black & white; 25 Halftones, black & white; 18 Line drawings, black & white; 6 Tables, black & white 700
Kategóriák
Rövid leírás:
Exploring the transformation and challenges facing urban commerce in the 21st century, this book analyses the retail apocalypse, the decline of shopping malls, commercial gentrification, the evolution of brick-and-mortar stores, and touristification.
TöbbHosszú leírás:
Exploring the transformation and challenges facing urban commerce in the twenty-first century, this book analyzes the retail apocalypse, the decline of shopping malls, commercial gentrification, the evolution of brick-and-mortar stores and touristification.
Urban Retail Geographies provides readers with an in-depth exploration of the ongoing shifts in urban retail landscapes, offering insights into the factors reshaping commerce in modern cities. The book delves into issues such as the decline of traditional retail, the restructuring of city centres, and the challenges of balancing tourism and local commerce. Contributors explore the complexities of retail in urban contexts, examining how shifting economic trends and consumer behaviours are reshaping cities. They provide a detailed examination of how urban commerce evolves, reflecting broader social and spatial changes. By combining theoretical insights with diverse international case studies, the book delivers both academic analysis and practical strategies for stakeholders. Readers will benefit from a holistic view of how retail is evolving, supported by data-driven research and real-world examples from various global cities.
The book is aimed at academics and scholars across retail, marketing and urban studies who seek to understand the evolving relationship between commerce and urban development. It also provides actionable insights for urban planners, policymakers and retail professionals.
TöbbTartalomjegyzék:
1. Introduction 2. Retail Geographies 3. Beyond the Retail Apocalypse: The Future of Brick-and-Mortar Stores. 4. Planetary Urbanization and Retail-Less Cities: Commercial Desertification in Catalonia 5. The Loss of Commercial Vitality in City Centers: The Case of Oviedo 6. The Decline of Malls Outside the United States: An Analysis in Two Cities Specialized in Shopping Centers 7. Mapping of unused commercial spaces in Oviedo 8. Factors of (re)location of logistics areas: the case of the Central Iberum Platform in Illescas (Toledo) 9. Shopping Centers and Their Promotion as Safe Spaces for Consumption and Social Contact During the Transition Through the COVID-19 Pandemic in the Metropolitan Area of Monterrey, Mexico 10. Cities and Commercial Activities at the Service of Tourism. Three Sicilian Case Studies Compared 11. An analysis of the recent evolution of commerce in downtown Lisbon. Tourism, touristification, and commercial gentrification 12. Policies for the implementation of commercial urban agriculture in some western cities as hypothesis for alternative food network: Exchange, trade, and regeneration 13. Conclusion: An Alternative Model for Urban Retail
Több