-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 9.99
-
4 772 Ft (4 545 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 477 Ft off)
- Kedvezményes ár 4 295 Ft (4 091 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
4 772 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: Várható beérkezés: 2026. január vége.
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP Oxford
- Megjelenés dátuma 2018. november 22.
- ISBN 9780199211296
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem176 oldal
- Méret 176x109x10 mm
- Súly 138 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 25 black and white images 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Typography encompasses design for reading, whether in print or on screens, where a set of visual choices to do with font, layout, and print size are taken to enhance a written message. Paul Luna explores the fascinating history of our letters, considering why typographic decisions are taken, and their impact on our own words.
TöbbHosszú leírás:
Typography, the art of designing printed words, was once the domain of an elite few artists but has become an area with which millions of people engage daily. The widespread usage of digital devices from laptops to tablets and smart phones which are used for written communications means that we are regularly asked to make decisions about the fonts, sizes, and layouts we use in our writing. This broadening engagement with the field of typography has led to a perceptible shift from debates about legibility and technicalities to conversations about which fonts best reflect the writer's personality or style .
In this Very Short Introduction, Paul Luna offers a broad definition of typography as design for reading, whether in print or on screens, where a set of visual choices are taken to make a written message more accessible, more easily transmitted, more significant, or more attractive. Considering the development of letterforms and the shapes of letter we use, Luna discusses the history behind our modern day letters and fonts, before considering the issues behind key typographic decisions, and the differences between printed and on-screen typography. Presenting any piece of typography as a fundamental design choice, Luna introduces the options available today, and explores the reasons why key typographic decisions are made.
ABOUT THE SERIES: The Very Short Introductions series from Oxford University Press contains hundreds of titles in almost every subject area. These pocket-sized books are the perfect way to get ahead in a new subject quickly. Our expert authors combine facts, analysis, perspective, new ideas, and enthusiasm to make interesting and challenging topics highly readable.
"Enjoyable and accessible ... Luna is an ideal guide. A particularly fascinating section on the different ways in which readers read, informed by psychologists studies, should be of interest to all readers, as well as to anyone who hopes that their words will be read."
Tartalomjegyzék:
Preface
Acknowledgements
Perfect letters
Practical letters
Presenting language
Genre and layout
Persuasion, information, art
Picture language
Evidence for design decisions
Positive typography
Appendix 1: Dogma for designers
Appendix 2: Good practice in typesetting
Further reading
Index