• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Theatres of Contagion: Transmitting Early Modern to Contemporary Performance

    Theatres of Contagion by Walsh, Fintan;

    Transmitting Early Modern to Contemporary Performance

    Sorozatcím: Methuen Drama Engage;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 31.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        16 190 Ft (15 419 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 619 Ft off)
      • Kedvezményes ár 14 571 Ft (13 877 Ft + 5% áfa)

    16 190 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Methuen Drama
    • Megjelenés dátuma 2021. március 25.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781350215511
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem232 oldal
    • Méret 216x138 mm
    • Súly 272 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 7 bw illus
    • 173

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    To what extent is theatre a contagious practice, capable of undoing and enlivening people and cultures? Theatres of Contagion responds to some of the anxieties of our current political and cultural climate by exploring theatre's status as a contagious cultural force, questioning its role in the spread or control of medical, psychological and emotional conditions and phenomena. Observing a diverse range of practices from the early modern to contemporary period, the volume considers how this contagion is understood to happen and operate, its real and imagined effects, and how these have been a source of pleasure and fear for theatre makers, audiences and authorities. Drawing on perspectives from medicine, neuroscience, psychology, anthropology, philosophy, law and affect theory, essays investigate some of the ways in which theatre can be viewed as a powerful agent of containment and transmission.

    Among the works analysed include a musical adaptation and an intercultural variation of Shakespeare's Romeo and Juliet; a contemporary queer take on Hamlet; Grand­ Guignol and theatres of horror; the writings and influence of Artaud; immersive theatre and the work of Punchdrunk, and computer gaming and smartphone apps

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of Illustrations
    Acknowledgements
    Introduction
    1. Contagious Performance: Between Illness and Ambience Fintan Walsh, Birkbeck, University of London, UK
    Part One: Infectious Bodies and Behaviours
    2. Viral Hamlet: History, Memory, Kinship Fintan Walsh
    3. 'A plague o' both your houses': Auditory Contagion and Affective Frequencies in Musical and Intercultural Theatres Marcus Cheng Chye Tan, Nanyang Technological University Singapore
    4. 'Look not upon me, for thine eyes are wounding': Infectious Sights in Shakespeare's Theatre of Contagion Shani Bans, University College London, UK
    5. Catching a Feeling: A Practice-based Inquiry into Affective Contagion in Elizabeth Inchabld's The Massacre Rebecca McCutcheon, Royal Holloway, University of London, UK
    Part Two: Sites of Contamination and Containment
    6. Plague, Inc.: Theatre's Engagement with Mechanisms of Contagion and Containment Kirsten Shepherd-Barr, University of Oxford, UK
    7. Is there a doctor in the house? The Myth and Reality of Audience Psychogenic and Neurological Responses to the Theatre of Horror Julius Green, Birkbeck, University of London, UK
    8. 'I don't know why she's crying': Contagion and Criminality in Clean Break's Dream Pill and Little on the inside Molly McPhee, University of Melbourne, Australia
    9. Nomadic Contagions and the Performance of Infrastructure in Dale Farm's Post-eviction Scene Lynne McCarthy, University of East London, UK
    Part Three: Conducting Emotions, Moods and Minds
    10.The Paradox of Immersion: Mechanisms of Contagion and Separation in Punchdrunk's Sleep No More Ana Pais, University of Lisbon, Portugal
    11.Outer and Inner Contagions Mark Pizzato, UNC Charlotte, USA
    12.Theatre, Appification and VR Apps: Disability Simulations as an Intervention in 'Affective Realism' Liam Jarvis, University of Essex, UK
    Notes on Contributors
    Bibliography
    Index

    Több