Theatre and Revolution
Global Perspectives on Performance
Sorozatcím: Routledge Advances in Theatre & Performance Studies;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
- Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
69 273 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. december 12.
- ISBN 9781032936734
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem296 oldal
- Méret 229x152 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 7 Illustrations, black & white; 7 Halftones, black & white 700
Kategóriák
Rövid leírás:
Theater and Revolution explores the dynamic and complex relationship between theatrical expression and revolutionary movements across diverse historical and cultural landscapes.
TöbbHosszú leírás:
Theater and Revolution explores the dynamic and complex relationship between theatrical expression and revolutionary movements across diverse historical and cultural landscapes.
This illuminating volume examines the intricate connections between theater and revolution through a global lens, featuring scholarly essays that analyze performances during revolutionary periods and theater's role in preserving, transmitting, and reimagining revolutionary histories. Organized around three key paradigms—theater as an archive of past revolutions, revolutionary time, and revolutionary spaces—the collection offers rich insights into revolutionary and performance practices across China, Cuba, Egypt, France, Haiti, Iran, Mexico, Russia, the United States, Venezuela, and beyond. Through careful analysis of site-specific examples, the book reveals how theatrical expressions both document and actively participate in revolutionary processes, highlighting the uncanny parallels and stark differences in how revolution manifests through performance across different cultural contexts.
This book will appeal to the scholars and students in theater and performance studies, history, political science, and cultural studies who seek to understand how revolutionary movements are embodied, remembered, and reimagined through theatrical practice.
TöbbTartalomjegyzék:
Contributor Biographies
Acknowledgements
“Introduction: Archives, Temporalities, and Spaces of Revolution”
Logan J. Connors, Lillian Manzor, Emily Sahakian
I. Performance Archives, Repertoires, and Memories of Revolution
Chapter 1
“Of Riots and Representations: The Case of Auguste Macouba’s Play Eïa! Man-maille là!”
Andy Stafford
Chapter 2
“Rocking the Canboulay: Trinidad’s Jamette Carnival Outside the Shadow of Revolt”
Stephen Cedars
Chapter 3
“The National Discourse of a Revolution: Theatrical Censorship and Chavismo Performativity”
Neta Kanny
Chapter 4
“Performing Tropicana: Cuban-American Theater Between Memory and Revolution”
Lilianne Lugo Herrera
Chapter 5
“Theater Adaptation as a Critical Reservoir of the Mexican Revolution’s Memories in Mendoza by Los Colochos Teatro”
Maritza Beatriz García Rodríguez
II. Ruptures and Repetitions of Revolutionary Time
Chapter 6
“Repeat Performances: Rehearsing the French Revolution in Late Qing Chinese Theater”
Cecilia Feilla
Chapter 7
“Revolutionary Avant-Garde Puppetry from Germany, through Japan, to China”
Siyuan Liu
Chapter 8
“Heiner Müller, The Mission, and Revolutionary Time”
Liam Johnston-McCondach
Chapter 9
“Performing Revolution in the Age of Revolutions: Guillaume Tell across the Revolutionary Chasm”
Marc H. Lerner
Chapter 10
“Revolutionary Time in Edouard Glissant’s Monsieur Toussaint and Maryse Condé’s An tan révolisyon”
Soraya Limare
III. Places and Spaces of Revolutionary Performance
Chapter 11
“Three Stages of Iranian Theater in Revolution”
Yassaman Khajehi
Chapter 12
“Spatial Interventions and Material Re-appropriations: Resisting the Aestheticization of Reality in the New York Young Lords’ Garbage Offensive(s)”
Briana Beeman
Chapter 13
“Retaking Chile: Theater and Space in Authoritarian Times”
Melissa González-Contreras
Chapter 14
“Theatricality, Performativity, and the Fête révolutionnaire: The Paradoxes of French Revolutionary Festivals as Performed Assembly”
Alexis Stanley
Chapter 15
“R for Rehearsal, R for Revolution: Stories from and About Tahrir Square”
Dalia Basiouny
Index
Több