The Paradox of False Belief Understanding: The Role of Cognitive and Situational Factors for the Development of Social Cognition
 
A termék adatai:

ISBN13:9783111280080
ISBN10:311128008X
Kötéstípus:Puhakötés
Terjedelem:163 oldal
Méret:230x155 mm
Súly:412 g
Nyelv:angol
Illusztrációk: 2 Tables, black & white; 17 Illustrations, black & white
712
Témakör:

The Paradox of False Belief Understanding

The Role of Cognitive and Situational Factors for the Development of Social Cognition
 
Sorozatcím: Epistemic Studies; 50;
Kiadás sorszáma: 1
Kiadó: De Gruyter
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
EUR 14.95
Becsült forint ár:
6 169 Ft (5 875 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

4 935 (4 700 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 1 234 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. június 30.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Hosszú leírás:

Our ability to understand others is one of the most central parts of human life, but explaining how this ability develops remains a controversial issue, exercising psychologists and philosophers alike. Within this literature the Paradox of False Belief Understanding remains one of the main open challenges. Based on an up to date overview of the empirical and theoretical literature, this book highlights the significance of this paradox for our understanding of the development of social cognition and provides a new explanation of it in the form of the Situational Mental File Account. Central features of the account are, firstly, identitfying three distinct stages in the development of belief understanding and, secondly, elaborating the role of both cognitive and situational factors as well as their interaction in the development of belief understanding. This account is also applied to the related phenomenon of pretend play, demonstrating the potential for a wider application of the account. This account generates both new empirical predications and a framework for further theoretical work, thereby providing a fruitful ground for further interdisciplinary research in this area.