The Musical Lives of Charles Manson
The Beatles, the Beach Boys, and the Invention of the Sixties ?or, No Sense Makes Sense
-
13% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 17.99
-
8 594 Ft (8 185 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 13% (cc. 1 117 Ft off)
- Kedvezményes ár 7 477 Ft (7 121 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
8 594 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
- Megjelenés dátuma 2026. január 8.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781501384554
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem288 oldal
- Méret 228.6x152.4 mm
- Nyelv angol 700
Kategóriák
Rövid leírás:
Analyzes the relationship between Charles Manson, music, and 1960's counterculture.
TöbbHosszú leírás:
"
Nicholas Tochka analyzes the role of rock music in the life of Charles Manson, the Family, and the August 1969 Tate-LaBianca killings, which also gives larger insight into Sixties counterculture.
Failed singer-songwriter. Devious cult leader. A rock Pied Piper. The product of a sick society. Just another dime-a-dozen singing hippy mystic. Did the guitar-playing guru personify the violence that the rock counterculture inflicted on America? Or did his music diagnose the dehumanizing effects of that society's broken institutions?
For over five decades, commentators have debated the meaning of Charles Manson and the Tate-LaBianca killings. Rock music links their narratives: from the aciddrenched singalongs at the Spahn Movie Ranch, to a bizarre theology centered on Beatles songs, to his commune's alleged links with Hollywood's elite, to an album, LIE: The Love and Terror Cult (1970). In this first comprehensive examination of the Manson Family's music, Nicholas Tochka writes with, against, and alongside the many authors-true-crime hacks, gonzo journalists, conspiracy theorists, and rock critics alike-who have told and retold the story of ""the Manson murders."" Playing the truth games that these postwar Americans helped invent, The Musical Lives of Charles Manson presents a new take on the story of the commune-and on rock's role in fracturing the possibility of writing trustworthy histories after the Sixties.
""They are afraid of it, because it tells the truth,"" Manson once claimed, describing his music. Just what truths did the Manson Family's music-making tell?
Tartalomjegyzék:
List of Illustrations
A Note On Obfuscation
Prologue: Who Are These People?
1 - March 1967 to October 1967 or, Disenchanted Seekers
2 - November 1967 to March 1968 or, Man's Son
3 - April 1968 to September 1968 or, A Group of Beatle Addicts
4 - October 1968 to June 1969 or, Rumor's Children
5 - July 1969 to November 1969 or, the Love and Terror Cult
6 - December 1969 to April 1972 or, Child of the State
Epilogue: The Invention of the Sixties
A Note On Reading No Sense Makes Sense
Acknowledgments
Endnotes
Index