
The Economics of Art History
-
8% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 139.09
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 8% (cc. 4 720 Ft off)
- Discounted price 54 281 Ft (51 697 Ft + 5% áfa)
59 001 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 2024
- Kiadó Springer
- Megjelenés dátuma 2024. július 2.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9783031576454
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem200 oldal
- Méret 235x155 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk V, 200 p. Illustrations, black & white 625
Kategóriák
Rövid leírás:
This book expands our understanding of art markets and their impact on art creation through interdisciplinary contributions by economists and art historians. The study of art history has been traditionally focused on the description of artistic innovations, the role of the artists that made them and the meaning of the artworks they created. It has often neglected the broader reasons why certain innovations took place in certain places, in specific times and in particular ways. Exploring old, modern and contemporary art markets, the book shows that the impact of institutional and economic factors has been critical in shaping the evolution of art history, and quantitative methods can be useful to improve our understanding of the history of figurative arts and the relationship between market structure and creativity. It is of great interest to cultural economists, art historians and students and scholars interested in understanding art markets.
TöbbHosszú leírás:
This book expands our understanding of art markets and their impact on art creation through interdisciplinary contributions by economists and art historians. The study of art history has been traditionally focused on the description of artistic innovations, the role of the artists that made them and the meaning of the artworks they created. It has often neglected the broader reasons why certain innovations took place in certain places, in specific times and in particular ways. Exploring old, modern and contemporary art markets, the book shows that the impact of institutional and economic factors has been critical in shaping the evolution of art history, and quantitative methods can be useful to improve our understanding of the history of figurative arts and the relationship between market structure and creativity. It is of great interest to cultural economists, art historians and students and scholars interested in understanding art markets.
TöbbTartalomjegyzék:
The Economics of Art History, F. Etro, D. Galenson.- Valuing European Tapestry: From Riches to Rags? A. S. Radermecker and K. Brosens.- Measuring nepotism and sexism in artistic recognition: the awarding of medals at the Paris Salon, 1850?1880, C. Dupin de Beyssat, D. S. Greenwald, K. Oosterlinck.- How Monet became a millionaire: the importance of the artist?s account books, K. Simon.- The rise and fall and rise again of the contemporary art market, R. Jensen.- Two old masters and a young genius: the creativity of Francis Bacon, Lucian Freud, and Jean-Michel Basquiat, D. Galenson and S. Lenzu.- Residual variance and asset pricing in the art market, J. Mei, M. Moses, Y. Zhou.- Risky business? A review of Jonathan Nelson & Richard Zeckhauser?s Risk in Renaissance Art: Production, Purchase and Reception, E. Piano.
Több