
Text as Dance
Walter Benjamin, Louis Marin and Choreographies of the Baroque
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 85.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 604 Ft off)
- Kedvezményes ár 34 415 Ft (32 776 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
43 018 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Academic
- Megjelenés dátuma 2025. január 23.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781350236882
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem oldal
- Méret 218x146x20 mm
- Súly 440 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 25 bw illus 665
Kategóriák
Hosszú leírás:
This book offers a groundbreaking investigation into issues of gender, power and the representation of sovereignty in French Baroque court ballet - and in today's performances that recall them.
Mark Franko uses powerful interpretive tools derived from historiography and critical theory, especially the work of German-Jewish philosopher Walter Benjamin, to offer the reader both a historical and a theoretical interpretation of this genre of dance in France (c. 1615-1654), as well as its aftermath and legacy today.
Through doing so, he reaches conclusions about how sovereignty and power were both perceived by viewers at the time and how they were represented through dance, given that it was the noble class who devised and performed court ballets. He enquires into the role of choreography and theatricality as potentially critical forces operating at the heart of sovereignty.
Franko places the work of Louis Marin on power, representation and movement in French Baroque painting and performance in juxtaposition to that of Benjamin on theater. Other historians whose work is prominent in this study are Ernst Kantorowicz, Michel Foucault and José Antonio Maravall.
With wide breadth in the work of historians, philosophers, political scientists, critical theorists, musicologists and dance historians, this is the culmination of a career's-worth of scholarship and research in the field.
Tartalomjegyzék:
Introduction: The Problem of the Baroque in Trans-historical Perspective
Chapter 1: The Conduct of Contemplation and the Gestural Ethics of Interpretation in Walter Benjamin's "Epistemo-Critical Prologue"
Chapter 2: Between Sacrality and Perspectivalism: Theories of Spectatorship in Jose´ Antonio Maravall and Louis Marin
Chapter 3: The Problem Ballets: Theatricality and The Paradox of Sovereignty
Chapter 4: The Melancholy of Figurability: Marin with Benjamin and the Allegory of Absolutism
Chapter 5: "A Subtle System of Feints": Phenomenological Description and Theatricality in Michel Foucault's "Las Meninas"
Chapter 6: The Language Model in William Forsythe's Artifact
Notes
Bibliography:
Index

Mario Party 5, Game Cube-DVD
15 387 Ft