• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Teaching Disability: Practical Activities for In Class and Homework

    Teaching Disability by Olkin, Rhoda;

    Practical Activities for In Class and Homework

    Sorozatcím: Academy of Rehabilitation Psychology Series;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 39.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        19 105 Ft (18 195 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 911 Ft off)
      • Kedvezményes ár 17 194 Ft (16 376 Ft + 5% áfa)

    19 105 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: Várható beérkezés: 2026. január vége.
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó OUP USA
    • Megjelenés dátuma 2021. október 13.

    • ISBN 9780190850661
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem224 oldal
    • Méret 156x236x11 mm
    • Súly 322 g
    • Nyelv angol
    • 203

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book takes a nonpathological approach to disability as part of diversity rather than as a deficiency, offering 34 activities to help instructors working with this community. The activities are designed to be used in or out of the classroom, in independent or group dynamics, and can be modified for individual need.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book takes a nonpathological approach to disability, viewing it as part of diversity rather than as deficit. The opening chapters introduce basic knowledge of teaching in disability communities, covering attitudes and behaviors that may be difficult for instructors to relate to. Next, the book delves into the three activities sections that increase in difficulty over the course of the book. The activities highlight barriers and psychosocial impediments that hamper progress in disability communities. Designed by an expert educator and clinician who is also an insider in the disability community, each of the 34 activities translate well in classroom environments or as homework, and each can be done individually or in group settings. All activities include a list of required materials, time expectation, goal setting criteria, possible outcomes, and talking and debriefing points for reflection, thereby facilitating effective planning and execution. The activities also recommend possible modifications to adjust the difficulty of the activities. This flexibility makes this a valuable resource for a wider audience of expertise and settings, ranging from introductory to sophisticated readers and users, students and non-students, in classrooms, in workshops, or in other surroundings.

    Lastly, the book concludes with a chapter on accessing outcomes, with six measures for evaluating knowledge and skill. Teaching Disability is a well-rounded, highly applicable tool for instructors and students in the disability community.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    PART A: BACKGROUND AND BASICS
    Chapter 1: Introduction for Instructors
    Chapter 2: Attitudes, Knowledge and Behavior
    PART B: BEGINNING LEVEL EXERCISES
    Chapter 3: Exploring the Basics
    Chapter 4: Hearing from Insiders
    Chapter 5: Laws and How They Affect Everyday Life
    Chapter 6: Models of Disability
    Chapter 7: Everyday Issues
    Chapter 8: Watching Films
    PART C: MORE ADVANCED EXERCISES
    Chapter 9: Disability in Context of Family, Friends, Community
    Chapter 10: Immersion and Activism
    PART D: CONCLUSIONS
    Chapter 11: Assessing Outcomes

    Több
    0