• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Surrealism and the People’s Republic of China: From Mao to Now

    Surrealism and the People’s Republic of China by Walden, Lauren;

    From Mao to Now

    Sorozatcím: Routledge Research in Art History;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 6 927 Ft off)
      • Kedvezményes ár 62 346 Ft (59 378 Ft + 5% áfa)

    69 273 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    This study investigates cultural exchange between the Surrealist movement and the People’s Republic of China (1949-present)


    Több

    Hosszú leírás:

    This study investigates cultural exchange between the Surrealist movement and the People’s Republic of China (1949-present).


    Surrealist art was officially prohibited under Mao’s rule (1949-1976). However, the book interrogates potent tensions in clandestinely created surrealist artworks by Zhao Shou and Sha Qi, who discovered the movement while studying abroad. Furthermore, Walden explores how several European Surrealists aligned Chinese calligraphy with automatism as well as Michel Leiris and Marcel Mariën’s travels to Maoist China and their diametrically opposed visions of the nation. Amidst post-socialism, the book posits that the ’85 New Wave consciously employed Surrealism to process the traumatic Cultural Revolution (1966-1976) and react to newfound societal freedoms. Subsequently, the volume considers why a new artistic tendency of ‘surrealist pop’ emerged in the 1990s. At present, Lauren Walden reveals how Surrealism has become officialised and even promoted by Chinese authorities owing to revolutionary resonances between traditional Chinese art and the western avant-garde.


    The book will be of interest to scholars working in art history, Chinese studies, and Surrealism.


    The Introduction of this book is freely available as a downloadable Open Access PDF at http://www.taylorfrancis.com under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-No Derivatives (CC BY-NC-ND) 4.0 license

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction  1. Clandestine Surrealism in Maoist China 1949-1976  2. The Soul versus Socialism: European Surrealists, Pseudo-Characters and China’s Mao-Dao dialectic  3. European Surrealists in Mao’s China: From Admiration to Alienation  4. Chinese Surrealism in the 1980s: an overview  5. Surrealism and the 85’ New wave: the spiritual surrealism of the Red Travels group (1986-1988) and Northern Art Group (1984-1989).  6. Surrealist pop in 90s’ China  7. Chinese Surrealism in the New Millenium: From Subverting the Western Canon to Internal Socio-Political Critique.

    Több