
-
13% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 32.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 13% (cc. 2 116 Ft off)
- Kedvezményes ár 14 164 Ft (13 489 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
16 280 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
- Megjelenés dátuma 2020. január 23.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781350154070
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem248 oldal
- Méret 214x138x18 mm
- Súly 340 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 12 bw integrated, 16pp bw plates 39
Kategóriák
Hosszú leírás:
For South Asia, fashion and consumption have come to play an increasingly important role in the lives of young people and in the formation of youth cultures. Afghanistan, Bangladesh, Bhutan, India, Maldives, Nepal, Pakistan and Sri Lanka have all, in related and distinctive ways, been producing confident young fashion consumers, who are proving to be an important market for fashion.This book explores South Asian youth cultures and fashion across the countries of this region and their diasporas from a transnational perspective. Through visual and textual analysis of film, photography and digital cultures, as well as ethnographic fieldwork, the expert contributors look at how gender, sexuality, class, the media and faith intersect with and style youth cultures. By establishing the heterogeneous nature of South Asia and its youth cultures, they also dismantle grand western narratives that tend to understand the region's diverse cultural modernity through the lens of homogeneity.
TöbbTartalomjegyzék:
List of Images
List of Plates
Contributor Notes
Acknowledgements
Style, Fashion and Media in South Asian Youth Cultures - Lipi Begum, Rohit K. Dasgupta and Reina Lewis
1. Street Style vs. Style on the Street?: Two Interpretations of Indian Street Fashion - Arti Sandhu
2. Style-ish Girls and Local Boys: Young Women and Fashion in Chennai - Sneha Krishnan
3. Rituparno Ghosh, Sartorial Codes and the Queer Bengali Youth - Rohit K. Dasgupta and Kaustav Bakshi
4. In/Visible Space: Re?ections on the Realm of Dimensional Affect, Space and the Queer Racialised Self - Raisa Kabir in conversation with Lipi Begum and Rohit K. Dasgupta
5. Faces of Subversion: Queer Looks of India - Sunil Gupta and Charan Singh
6. Designing for 'Zippies' and the Madness of Bhootsavaar: On Commercially In?ected Artistic Nationalism and Branded 'Subcultures' - Tereza Kuldova
7. Trouser Wearing Women: Changing Landscape of Fashion among Free Trade Zone Factory Workers and Contemporary Political Tensions in Sri Lanka - Sandya Hewamanne
8. Changing Fashions of Bhutanese Youth: Impacts on Cultural and Individual Identity - Paul Strickland
9. Matching Clothes and Matching Couples: The Role of Dress in Arranged Marriages in Kathmandu - Sarah Shepherd-Manandhar
10. 'Of Course It's Beautiful, but I can't Wear It!': Constructions of Hindu Style among Young Hindustani Women in Amsterdam - Priya Swamy
11. Bras are not for Burning: The Bra and Young Urban Women in Delhi and Bombay - Lipi Begum
Index