• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Styling Masculinity: Gender, Class, and Inequality in the Men's Grooming Industry

    Styling Masculinity by Barber, Kristen;

    Gender, Class, and Inequality in the Men's Grooming Industry

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 29.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        14 327 Ft (13 645 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 865 Ft off)
      • Kedvezményes ár 11 462 Ft (10 916 Ft + 5% áfa)

    14 327 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Hosszú leírás:

    The twenty-first century has seen the emergence of a new style of man: the metrosexual. Overwhelmingly straight, white, and wealthy, these impeccably coiffed urban professionals spend big money on everything from facials to pedicures, all part of a multi-billion-dollar male grooming industry. Yet as this innovative study reveals, even as the industry encourages men to invest more in their appearance, it still relies on women to do much of the work.
    Styling Masculinity investigates how men's beauty salons have persuaded their clientele to regard them as masculine spaces. To answer this question, sociologist Kristen Barber goes inside Adonis and The Executive, two upscale men's salons in Southern California. Conducting detailed observations and extensive interviews with both customers and employees, she shows how female salon workers not only perform the physical labor of snipping, tweezing, waxing, and exfoliating, but also perform the emotional labor of pampering their clients and pumping up their masculine egos.
    Letting salon employees tell their own stories, Barber not only documents occasions when these workers are objectified and demeaned, but also explores how their jobs allow for creativity and confer a degree of professional dignity. In the process, she traces the vast network of economic and social relations that undergird the burgeoning male beauty industry.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    "

    Contents
    Preface

    Acknowledgments

    Introduction

    1 Men and Beauty: The Historical Expansion of an Industry
    2 Rocks Glasses and Color Camo: Selling Beauty to Class-Privileged Men
    3 Heterosexual Aesthetic Labor: Hiring and Requiring Women Beauty Workers
    4 Hair Care: Emotional Labor and Touching Rules in Men's Grooming
    5 ""We're Men's Women"": Occupational Choice Narratives of Sameness and Difference

    Conclusion

    Appendix A. Class, Gender, and the Economy in the Study of Men's Salons

    Appendix B. Participant Demographic Information

    Bibliography

    Index
    "

    Több