 
      Scripts, Grooves, and Writing Machines
Representing Technology in the Edison Era
- 
          
          10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 104.00
- 
          
            49 686 Ft (47 320 Ft + 5% áfa)Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie. 
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 969 Ft off)
- Kedvezményes ár 44 717 Ft (42 588 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
49 686 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét.. 
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Stanford University Press
- Megjelenés dátuma 2000. január 1.
- Kötetek száma Print PDF
- ISBN 9780804732703
- Kötéstípus Keménykötés
- Lásd még 9780804738729
- Terjedelem304 oldal
- Méret 216x140 mm
- Súly 513 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 18 illustrations 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
"
This is a richly imaginative study of machines for writing and reading at the end of the nineteenth century in America. Its aim is to explore writing and reading as culturally contingent experiences, and at the same time to broaden our view of the relationship between technology and textuality.
At the book's heart is the proposition that technologies of inscription are materialized theories of language. Whether they failed (like Thomas Edison's ""electric pen"") or succeeded (like typewriters), inscriptive technologies of the late nineteenth century were local, often competitive embodiments of the way people experienced writing and reading. Such a perspective cuts through the determinism of recent accounts while arguing for an interdisciplinary method for considering texts and textual production.
Starting with the cacophonous promotion of shorthand alphabets in postbellum America, the author investigates the assumptions—social, psychic, semiotic—that lie behind varying inscriptive practices. The ""grooves"" in the book's title are the delicate lines recorded and played by phonographs, and readers will find in these pages a surprising and complex genealogy of the phonograph, along with new readings of the history of the typewriter and of the earliest silent films. Modern categories of authorship, representation, and readerly consumption emerge here amid the un- or sub-literary interests of patent attorneys, would-be inventors, and record producers. Modern subjectivities emerge both in ongoing social constructions of literacy and in the unruly and seemingly unrelated practices of American spiritualism, ""Coon"" songs, and Rube Goldberg-type romanticism.
Just as digital networks and hypertext have today made us more aware of printed books as knowledge structures, the development and dissemination of the phonograph and typewriter coincided with a transformed awareness of oral and inscribed communication. It was an awareness at once influential in the development of consumer culture, literary and artistic experiences of modernity, and the disciplinary definition of the ""human"" sciences, such as linguistics, anthropology, and psychology. Recorded sound, typescripts, silent films, and other inscriptive media are memory devices, and in today's terms the author offers a critical theory of ROM and RAM for the century before computers.
" Több