• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Schumann: Fantasie, Op. 17

    Schumann: Fantasie, Op. 17 by Marston, Nicholas;

    Sorozatcím: Cambridge Music Handbooks;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 28.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        14 170 Ft (13 496 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 834 Ft off)
      • Kedvezményes ár 11 337 Ft (10 797 Ft + 5% áfa)

    14 170 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Cambridge University Press
    • Megjelenés dátuma 1992. október 30.

    • ISBN 9780521398923
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem136 oldal
    • Méret 216x137x8 mm
    • Súly 179 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Nicholas Marston traces the fascinating history of Schumann's Fantasie, Op. 17.

    Több

    Hosszú leírás:

    Schumann's Fantasie, Op. 17 is one of the finest examples of Romantic piano music. In a rounded picture of this major keyboard work, Nicholas Marston traces the fascinating history of its composition, drawing on many of Schumann's letters to Clara Wieck and to his publisher. Examining the few surviving sketches: to whom was the work really dedicated? Was the celebrated opening movement perhaps intended as an independent composition? Schumann's own critical writings provide vital insights into his ideas on genre and the relationship between the Fantasie and the many generic and descriptive titles which the composer gave the work before publication. Dr Marston also considers the role of allusion and quotation in the work, preparing the way for an analytical study of each of the movements. The book concludes with an overview of the reception and performance of the Fantasie from 1839 onwards. Every aspect of the work is covered, providing the performer, the listener or the student with an understanding not only of the Fantasie, but of Schumann himself as a composer.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Preface; List of plates; list of abbreviations; 1. The compositional history of the Fantasie; 2. What's in a name? Genre and title in the Fantasie; 3. Allusion and quotation in the Fantasie; 4. Form in the First Movement; 5. Schiegel's leiser Ton and thematic unity in the Fantasie; 6. Form in the Second and Third Movements; 7. The subsequent history of the Fantasie; Notes; Bibliography.

    Több