
Dangerous Designs
Asian Women Fashion the Diaspora Economies
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 44.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 554 Ft off)
- Kedvezményes ár 18 215 Ft (17 348 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
22 769 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2003. október 23.
- ISBN 9780415072212
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem208 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 380 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Dangerous Designs tells the story of Asian fashion in the West, and describes how Asian dress has become culturally charged and powerfully coded, defining contemporary cultural and economic borders.
TöbbHosszú leírás:
In late-1990s Britain, the salwaar-kameez or 'Punjabi suit' emerged as a high-fashion garment. Popular both on the catwalk and on the street, it made front-page news when worn by Diana, Princess of Wales and by Cherie Booth, the wife of UK Prime Minister Tony Blair.
In her ethnography of the local and global design economies established by Asian women fashion entrepreneurs, Parminder Bhachu focuses on the transformation of the salwaar-kameez from negatively coded 'ethnic clothing' to a global garment fashionable both on the margins and in the mainstream. Exploring the design and sewing businesses, shops and street fashions in which this revolution has taken place, she shows how the salwaar-kameez is today at the heart of new economic micro-markets which themselves represent complex, powerfully coded means of cultural dialogue and racial politics. The innovative designs of second-generation British Asian women are drawn from characteristically improvisational migrant cultural codes. Through their hybrid designs and creation of new aesthetics, these women cross cultural boundaries, battling with racism and redefining both Asian and British identities. At the same time, their border-crossing commercial entrepreneurship produces new diaspora economies which give them control over many economic, aesthetic, cultural and technological resources. In this way, the processes of global capitalism are gendered, racialized and localized through the interventions of diasporic women from the margins.
'Parminder Bhachu is the most authentic and imaginative intellectual of the diaspora that I have come across. Parminder is on the cutting edge - a sophisticated analyzer of multilayered identities and cultural locations . . . and wears great salwar-kameezes too.' - Gurinder Chadha, Director of Bend it Like Beckham, Bhaji on the Beach and What's Cooking
'Simply put, this is must read for any Asian Woman reader ... Buy this book!'
' ...shows how the hardware of transnational networks enables competing discourses of fashion to project conflicting visions of modernity onto a global scale.' - Journal of Ethnic and Migration Studies
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction PART I Travels of the suit 1 Cultural narratives of the suit 2 Ethnicized consumption PART II Design narratives 3 Pioneering fashion entrepreneur: Geeta Sarin 4 Second-generation design globalizer: Bubby Mahil 5 Selling the nation: revivalist Indian designer Ritu Kumar 6 Selling art clothes in classed markets Conclusion: national elites versus diaspora design entrepreneurs PART III Suit marketers 7 Daminis: a commercial community mama?s shops 8 Networking marketers of ready-made suits PART IV Sewing cultures: sketching and designing 9 Diasporic sina-prona: sewing and patterning cultures 10 Designing diasporas through sketches. Conclusion: disruptive markets from the margins
Több