• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Rethinking Performance Measurement: Beyond the Balanced Scorecard

    Rethinking Performance Measurement by Meyer, Marshall W.;

    Beyond the Balanced Scorecard

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 100.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        50 610 Ft (48 200 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 5 061 Ft off)
      • Kedvezményes ár 45 549 Ft (43 380 Ft + 5% áfa)

    50 610 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Cambridge University Press
    • Megjelenés dátuma 2003. január 9.

    • ISBN 9780521812436
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem220 oldal
    • Méret 239x161x21 mm
    • Súly 481 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 53 b/w illus. 4 tables
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book explains why performance measurement remains a vexing problem for business firms and other kinds of organisations.

    Több

    Hosszú leírás:

    Performance measurement remains a vexing problem for business firms and other kinds of organisations. This book explains why: the performance we want to measure (long-term cash flows, long-term viability) and the performance we can measure (current cash flows, customer satisfaction, etc.) are not the same. The 'balanced scorecard', which has been widely adopted by US firms, does not solve these underlying problems of performance measurement and may exacerbate them because it provides no guidance on how to combine dissimilar measures into an overall appraisal of performance. A measurement technique called activity-based profitability analysis (ABPA) is suggested as a partial solution, especially to the problem of combining dissimilar measures. ABPA estimates the revenue consequences of each activity performed for the customer, allowing firms to compare revenues with costs for these activities and hence to discriminate between activities that are ultimately profitable and those that are not.

    "This book is a must-buy for any senior managers of service firms that aspire to have their companies survive and prosper even as competition inevitably increases. Building on a platform of insightful field work Meyer uses a compelling and incisive logic to propose a monitoring and measurement methodology (APBA) that allows firms to simultaneously pursue customer differentiation on the customer front and efficiency on the functional front all by driving strategic decision-making down to the level of the customer." Professor Ian C MacMillan, The Wharton School, University of Pennsylvania

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction; 1. Why are performance measures so bad?; 2. The running down of performance measures; 3. In search of balance; 4. From cost drivers to revenue drivers; 5. Learning from ABPA; 6. Managing and strategising with ABPA; Notes; Index.

    Több