• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Resistance in Educational Leadership, Management, and Administration

    Resistance in Educational Leadership, Management, and Administration by McKay, Amanda; Thomson, Pat; Blackmore, Jill;

    Sorozatcím: Critical Studies in Educational Leadership, Management and Administration;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        73 384 Ft (69 890 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 7 338 Ft off)
      • Kedvezményes ár 66 046 Ft (62 901 Ft + 5% áfa)

    73 384 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2024. április 30.

    • ISBN 9781032245768
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem228 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 453 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 8 Illustrations, black & white; 8 Line drawings, black & white
    • 583

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This edited volume brings together a range of perspectives on Educational Leadership, Management and Administration (ELMA) and various theories of resistance or compliance along with how policy and politics play out in school communities.

    Több

    Hosszú leírás:

    This edited volume brings together a range of perspectives on Educational Leadership, Management and Administration (ELMA) and various theories of resistance or compliance along with how policy and politics play out in school communities.


    The book makes a significant contribution to debates around theorising educational leadership and the implications of discourses on schooling and the politics of education. It brings together a broad array of international scholars to examine theories of resistance in ELMA and establish a resistance-oriented agenda for critical ELMA research that promotes change and diverse ideas about leadership. Using both empirical data and conceptual analysis, the chapters provide opportunities for theorising the work and working conditions of educational leaders alongside questions of compliance and resistance that further improve the understanding of these concepts in the field.


    Providing cutting-edge research and theorisation into this emerging area, the book will be highly relevant for researchers, academics, and postgraduate students in the fields of educational leadership, management and administration, and educational policy. It will also be of interest to school leaders.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Introduction


    2. Leaders Resisting? The Very Idea


    3. Theorising principals? resistance and compliance as part of school autonomy reforms in Australian public education


    4. An analysis of resistance in parvenu educational leaders? biographies: Thinking with Arendt about identities, academies and public schooling.


    5. Educational leadership in trying times: Primary principals? resistance in New Zealand


    6. Resisting English education policy: Making sense or ?absolute nonsense?


    7. Resisting evidence-based policy hegemonies in a post-truth climate


    8. Resistance and the permanent instability of educational neo-liberalism: ?Up, down, turn around, please don?t let me hit the ground?


    9. Turning Power / Resistance Upside-Down to Critically Affirming Digital Educational Leadership


    10. The paradox of tactics in the teaching of literacy: Resistance and leadership by Aboriginal teachers


    11. We Are Visible: Student Voices Amplifying Counternarratives to Impact Policy


    12. Multiple ?counter-publics? in public education: educational and community leadership resisting neoliberal reform


    13. Managing Tension: agonism and alliance in an ethos of democratic principal engagement


    14. Education trade unions and union renewal: re-imagining resistance


    15. Conclusion

    Több