Representations of Art and Art Museums in Children’s Picture Books
Sorozatcím: Bloomsbury Research in Illustration Series;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 85.00
-
40 608 Ft (38 675 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 122 Ft off)
- Kedvezményes ár 32 487 Ft (30 940 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
40 608 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Visual Arts
- Megjelenés dátuma 2024. november 14.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781350442313
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem oldal
- Méret 240x164x26 mm
- Súly 593 g
- Nyelv angol 612
Kategóriák
Hosszú leírás:
What happens when the assumptions and practices of museum curators and art educators intersect with the assumptions and practices of publishing for children?
This study explores how over three hundred children's picture books, most of them published in the last three decades in English, introduce children to art and art museums. It considers how the books emerge from and relate to a range of theories and assumptions about childhood and childhood development, children's literature and culture, illustration, visual art, museology, and art education.
As well as examining how these theories and assumptions influence what picture books teach young readers about visiting museums and about how to look at and think about art, it examines which artists and artworks appear most often in picture books and offers a survey of different kinds of art-related picture books: ones that claim to be purely informational, ones that make looking at art a game or a puzzle, ones in which children visit art museums, and many more. Since the books all include reproductions of or allusions to museum artworks, the study also considers the problems illustrators face in depicting museum artworks in illustrations in a different style.
Tartalomjegyzék:
Acknowledgments
Preface
1. Art Museums as Picture Books
2. What Museums Mean
3. The Triumph of Subjective Response
4. Artworks Coming to Life in Picture Books
5. Museums in Informational Picture Books
6. Picture Books as Museums
7. Art Allusions in Picture-Book Illustrations
9. Which Art, and Why? Art Education and Cultural Capital
Bibliography
Index