• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Repertoires of Slavery: Dutch Theater Between Abolitionism and Colonial Subjection, 1770-1810

    Repertoires of Slavery by Adams, Sarah;

    Dutch Theater Between Abolitionism and Colonial Subjection, 1770-1810

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 42.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
      • Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)

    20 538 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. december 1.

    • ISBN 9781041185345
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem258 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    The book explores how dramatic visions of antislavery provided a site for (re)mediating a white metropolitan—and at times a specifically Dutch—identity.

    Több

    Hosszú leírás:

    Through the lens of a hitherto unstudied repertoire of Dutch abolitionist theatre productions, Repertoires of Slavery prises open the conflicting ideological functions of antislavery discourse within and outside the walls of the theatre and examines the ways in which abolitionist protesters wielded the strife-ridden question of slavery to negotiate the meanings of human rights, subjecthood, and subjection. The book explores how dramatic visions of antislavery provided a site for (re)mediating a white metropolitan—and at times a specifically Dutch—identity. It offers insight into the late-eighteenth- and early-nineteenth-century theatrical modes, tropes, and scenarios of racialised subjection and considers them as materials of the “Dutch cultural archive,” or the Dutch “reservoir” of sentiments, knowledge, fantasies, and beliefs about race and slavery that have shaped the dominant sense of the Dutch self up to the present day.

    Adams's study of abolitionist theater is an important book, which convincingly shows that the white abolitionist movement in the Netherlands upheld a colonizing agenda. It provides a timely counter-narrative that exposes the Dutch performance of anti-Black racism in the past and its impact in the present.,- Angela Vanhaelen, Eighteenth-Century Studies , Vol. 58, Fall, 2024

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgements, List of Figures, Introduction, 1. Dutch Politics, the Slavery-Based Economy, and Theatrical Culture in 1800, 2. Suffering Victims: Slavery, Sympathy, and White Self-Glorification, 3. Contented Fools: Ridiculing and Re-Commercializing Slavery, 4. Black Rebels: Slavery, Human Rights, and the Legitimacy of Resistance, 5. Conclusions, Bibliography, Consulted Archives, Collections, and Databases, Literature, Appendix.

    Több