
Reading Poetry, Writing Genre
English Poetry and Literary Criticism in Dialogue with Classical Scholarship
Sorozatcím: Bloomsbury Studies in Classical Reception;
-
13% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 32.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 13% (cc. 2 116 Ft off)
- Kedvezményes ár 14 164 Ft (13 489 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
16 280 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
- Megjelenés dátuma 2020. június 25.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781350171305
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem272 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 386 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 2 bw illus 81
Kategóriák
Hosszú leírás:
"
This ground-breaking volume connects the situatedness of genre in English poetry with developments in classical scholarship, exploring how an emphasis on the interaction between English literary criticism and Classics changes, sharpens, or perhaps even obstructs views on genre in English poetry. ""Genre"" has classical roots: both in the etymology of the word and in the history of genre criticism, which begins with Aristotle. In a similar vein, recent developments in genre studies have suggested that literary genres are not given or fixed entities, but subjective and unstable (as well as historically situated), and that the reception of genre by both writers and scholars feeds back into the way genre is articulated in specific literary works.
Classical scholarship, literary criticism, and genre form a triangle of key concepts for the volume, approached in different ways and with different productive results by contributors from across the disciplines of Classics and English literature. Covering topics from the establishment of genre in the Middle Ages to the invention of female epic and the epyllion, and bringing together the works of English poets from Milton to Tennyson to Josephine Balmer, the essays collected hereargue that the reception and criticism of classical texts play a crucial part in generic formation in English poetry.
Tartalomjegyzék:
"
Introduction: Silvio Bï¿1⁄2r (University of Oslo) and Emily Hauser (Harvard University)
1: Amanda J. Gerber (Eastern New Mexico University) - Classical Pieces: Fragmenting Genres in Medieval England
2: Emma Buckley (University of St. Andrews) - ""Poetry is a Speaking Picture"": Framing a Poetics of Tragedy in Late Elizabethan England
3: Ariane Schwartz (Harvard University/I Tatti Renaissance Library) - A Revolutionary Vergil: James Harrington, Poetry, and Political Performance
4: Caroline Stark (Howard University, Washington) - The Devouring Maw: Complexities of Classical Genre in Milton's Paradise Lost
5: Juan Christian Pellicer (University of Oslo) - Georgic as Genre: The Scholarly Reception of Vergil in Mid-Eighteenth-Century Britain
6: Lilah Grace Canevaro (University of Edinburgh) - Rhyme and Reason: The Homeric Translations of Dryden, Pope, and Morris
7: Isobel Hurst (Goldsmiths, University of London) - From Epic to Monologue: Tennyson and Homer
8: Silvio Bï¿1⁄2r (University of Oslo) - The Elizabethan Epyllion: From Constructed Classical Genre to Twentieth-Century Genre Propre
9: Emily Hauser (Harvard University) - ""Homer Undone"": Homeric Scholarship and the Invention of Female Epic
10: Fiona Cox (University of Exeter) - Generic ""Transgressions"" and the Personal Voice
General Index
Index of Passages Cited